Tallinna linnavõim Smuuli tee sillaga jännis
KAUA TEHTUD… KÕVERIK: Eesti pikima sildega Smuuli tee viadukti rajamist on saatnud ebaõnnestumised. Ehitus hakkas venima ning sügise asemel avatakse kõverik autosild vist alles mai lõpus. Arno Saar
Tallinna keskerakondlik linnavõim kavatses Sõjamäele ehitatava Smuuli tee autosilla avada juba mullu septembris, kuid ehituse venimine lükkas tähtaja 15. maile. Seegi lootus aga luhtus, sest ehitaja vusserdas silla kõveraks.
Sestap hakatakse silla avamise asemel alles katsetama, ega rajatis autodehulga all kokku kuku. Kui kõik läheb kenasti, võib liiklus alata mai lõpus.
Tallinn tahtis üle Ülemiste kaubajaama raudteeharude viiva Smuuli tee autosilla avada mullu septembris, et autodevool pääseks Lasnamäelt sujuvamalt Sõjamäele.
Hiigelehitus hakkas aga venima ning kõige tipuks oskas silla ehitaja Merko Ehitus rajatise keskosa kõveraks betoneerida.
Enne seda halba uudist oli avamistärminiks seatud 15. mai ehk Tallinna päev. Sel kesknädalal teatas aga linnapea Edgar Savisaar (Keskerakond), et sild avatakse ehk alles 31. maiks, sest kõverat viadukti peab kindluse mõttes enne põhjalikult katsetama.
Sillaehituse järelevalvaja, Teede Projekteerimise ASi juhtspetsialisti Aldur Aasa kinnitusel lõpetab Merko praegu ehitustööd. Rööbiti koostatakse silla koormuskatsetuse projekti.
“Silla funktsiooni see ei mõjuta,” väidab Aasa, et rajatise kõverus on ainult iluviga. Sellegipoolest hakatakse lähiajal silla tegelikku tugevust proovima. Selleks sõidab sillale hulk raske liiva- või killustikukoormaga veoautosid, seletab Aasa.
Katseteks tõotab kuluda paar päeva.
Aasa loodab, et silla inetut jõnksu saab veidi õgvendada kandevantide pingutamisega, aga: “Ega seda lohku enam välja võta.”
Küsitletu kinnitusel sai sild kõver sellepärast, et rippraketis vajus betoonivalu ajal ära.
Kes selles süüdi on?
“Selge on, et nii projekteerijale kui ka ehitajale on see olnud paras eksamitöö. Eestis pole sellist ehitust varem ette võetud ning seepärast tulidki nii projektis kui ka ehitusel vead sisse,” seletab Aasa.
Üht ja ainsat põhjust ei söanda välja tuua ka peatöövõtja Merko Ehituse juhatuse liige Andres Agukas. Tema sõnul tekkis kole jõnks paljude tegurite koosmõjust, mida ei osatud ette näha.
Peterburi ja Suur-Sõjamäe teed ühendav viadukt on 370 meetrit pikk. Sellest ripub vantide otsas raudtee kohal 169meetrine lõik. Sild läheb maksumaksjatele maksma 87,8 miljonit krooni.
SLÕL
VE: Smuuli tee sild
12.05.2007
Tallinna keskerakondlik linnavõim kavatses Sõjamäele ehitatava Smuuli tee autosilla avada juba mullu septembris, kuid ehituse venimine lükkas tähtaja 15. maile. Seegi lootus aga luhtus, sest ehitaja vusserdas silla kõveraks.
Sestap hakatakse silla avamise asemel alles katsetama, ega rajatis autodehulga all kokku kuku. Kui kõik läheb kenasti, võib liiklus alata mai lõpus.
Tallinn tahtis üle Ülemiste kaubajaama raudteeharude viiva Smuuli tee autosilla avada mullu septembris, et autodevool pääseks Lasnamäelt sujuvamalt Sõjamäele.
Enne seda halba uudist oli avamistärminiks seatud 15. mai ehk Tallinna päev. Sel kesknädalal teatas aga linnapea Edgar Savisaar (Keskerakond), et sild avatakse ehk alles 31. maiks, sest kõverat viadukti peab kindluse mõttes enne põhjalikult katsetama.
Sillaehituse järelevalvaja, Teede Projekteerimise ASi juhtspetsialisti Aldur Aasa kinnitusel lõpetab Merko praegu ehitustööd. Rööbiti koostatakse silla koormuskatsetuse projekti.
“Silla funktsiooni see ei mõjuta,” väidab Aasa, et rajatise kõverus on ainult iluviga. Sellegipoolest hakatakse lähiajal silla tegelikku tugevust proovima. Selleks sõidab sillale hulk raske liiva- või killustikukoormaga veoautosid, seletab Aasa.
Katseteks tõotab kuluda paar päeva.
Aasa loodab, et silla inetut jõnksu saab veidi õgvendada kandevantide pingutamisega, aga: “Ega seda lohku enam välja võta.”
Küsitletu kinnitusel sai sild kõver sellepärast, et rippraketis vajus betoonivalu ajal ära.
Kes selles süüdi on?
“Selge on, et nii projekteerijale kui ka ehitajale on see olnud paras eksamitöö. Eestis pole sellist ehitust varem ette võetud ning seepärast tulidki nii projektis kui ka ehitusel vead sisse,” seletab Aasa.
Üht ja ainsat põhjust ei söanda välja tuua ka peatöövõtja Merko Ehituse juhatuse liige Andres Agukas. Tema sõnul tekkis kole jõnks paljude tegurite koosmõjust, mida ei osatud ette näha.
Peterburi ja Suur-Sõjamäe teed ühendav viadukt on 370 meetrit pikk. Sellest ripub vantide otsas raudtee kohal 169meetrine lõik. Sild läheb maksumaksjatele maksma 87,8 miljonit krooni.
SLÕL