17.03.2005 15:42PM Online
Rootsi valitsus otsustas täna algatada uue uurimise 1994. aasta 28. septembril Läänemerel põhja läinud parvlaeva Estonia uppumise põhjuste väljaselgitamiseks, vahendab AFP.
«Uurimise peamiseks eesmärgiks on saada teadmisi, mis võimaldavad parandada Rootsi vetes sõitvate aluste ohutust,» seisab valitsuse teadaandes.
Valitsus lubas projekti toetada kaheksa miljoni Rootsi krooni ehk ligi 14 miljoni Eesti krooniga.
Valitsus märkis ühtlasi, et eelmisel aastal läbi viidud laevahukupõhjuste uurimise tulemused ei olnud lõplikud.
«Mõnedes osades ei suutnud uurijad detailselt näidata, kuidas vesi laeva tungis,» seisab teates.
1997. aastal jõudis Rootsi, Soome ja Eesti uurijatest koosnev komisjon järeldusele, et laevahuku põhjustas vöörivisiiri purunemine, mistõttu tungis vesi autodekile.
Valitsus märkis, et otsus uus uurimine algatada ei tähenda nagu seataks kahtluse alla juba välja toodud õnnetuse põhjused.
Estonia vöörivisiiri ülestõstmine. Foto: AP
«Kuid me tahame kasutada uut tehnikat, et vastata küsimusele, miks see (laev) nii kiiresti uppus,» ütles säästva arengu minister Mona Sahlin Rootsi uudisteagentuurile TT.
Parvlaev Estonia läks 1994. aasta tormisel septembriööl põhja vähem kui 50 minutit pärast seda, kui laevas kuuldi esimesi metallikolksatusi. 989-st laeval viibinust pääses eluga vaid 137 reisijat ja meeskonnaliiget.
1997. aastal avaldatud uurimiskomisjoni lõppjäreldused on pälvinud ohtralt kriitikat nii ekspertidelt, poliitikutelt, laevahukust eluga pääsenutelt kui ka ohvrite lähedastelt.
VE: Rootsi valitsus
Rootsi valitsus alustab uut Estonia huku uurimist
Rootsi valitsus otsustas täna algatada uue uurimise 1994. aasta 28. septembril Läänemerel põhja läinud parvlaeva Estonia uppumise põhjuste väljaselgitamiseks, vahendab AFP.
«Uurimise peamiseks eesmärgiks on saada teadmisi, mis võimaldavad parandada Rootsi vetes sõitvate aluste ohutust,» seisab valitsuse teadaandes.
Valitsus lubas projekti toetada kaheksa miljoni Rootsi krooni ehk ligi 14 miljoni Eesti krooniga.
Valitsus märkis ühtlasi, et eelmisel aastal läbi viidud laevahukupõhjuste uurimise tulemused ei olnud lõplikud.
«Mõnedes osades ei suutnud uurijad detailselt näidata, kuidas vesi laeva tungis,» seisab teates.
1997. aastal jõudis Rootsi, Soome ja Eesti uurijatest koosnev komisjon järeldusele, et laevahuku põhjustas vöörivisiiri purunemine, mistõttu tungis vesi autodekile.
Valitsus märkis, et otsus uus uurimine algatada ei tähenda nagu seataks kahtluse alla juba välja toodud õnnetuse põhjused.
«Kuid me tahame kasutada uut tehnikat, et vastata küsimusele, miks see (laev) nii kiiresti uppus,» ütles säästva arengu minister Mona Sahlin Rootsi uudisteagentuurile TT.
Parvlaev Estonia läks 1994. aasta tormisel septembriööl põhja vähem kui 50 minutit pärast seda, kui laevas kuuldi esimesi metallikolksatusi. 989-st laeval viibinust pääses eluga vaid 137 reisijat ja meeskonnaliiget.
1997. aastal avaldatud uurimiskomisjoni lõppjäreldused on pälvinud ohtralt kriitikat nii ekspertidelt, poliitikutelt, laevahukust eluga pääsenutelt kui ka ohvrite lähedastelt.