Markko Märtin võitis esmakordselt autoralli maailmameistrivõistluste kavva kuulunud Mehhiko ralli, teisena lõpetas eestlase meeskonnakaaslane Francois Duval, kes kindlustas Fordi rallimeeskonda koordineerivale M-Sport’ile nende 100ndal WRC stardil kaksikvõidu.
Üldarvestuses järgnesid Fordi duole Carlos Sainz (kaotus 1 minut ja 20,9 sekundit), Petter Solberg (kaotus 3 minutit ja 14,7 sekundit), Mikko Hirvonen (kaotus 3 minutit ja 36,2 sekundit), Marcus Grönholm (kaotus 3 minutit ja 58,4 sekundit), Jussi Välimäki (kaotus 11 minutit ja 6,9 sekundit) ja Gilles Panizzi, kes ralli kokkuvõttes kaotas Märtinile 11 minutit ja 30,6 sekundit.
Märtinile tõi Mehhiko ralli võidu ühtlaselt kiire sõit ning konkurentide probleemid.
Avapäeva kiiruskatsete järel Mehhiko rallit juhtinud Petter Solbergi autol purunes enne päeva viimasesse ajakontrolli ning teenindusse sisenemist generaator, mistõttu norralase Subaru Impreza WRC 2004 auto enam ei käivinud ning ekipaaž oli sunnitud kasutama kõrvalist abi, et auto ajakontrolli ning teenindusse saada.
Kuna reeglitega on kõrvalise abi kasutamine vastuolus, siis karistati norralast 5-minutilise ajatrahviga, millele lisandus ajakontrolli hilinemise eest 40-sekundiline trahv.
Pärast Solbergi katkestamist kerkis ralli liidriks Loeb, kuid tema sõit lõppes pärast teist laupäevast kiiruskatset, kui prantslane kivile maandudes auto põhja lõhkus ning mootorist seetõttu õli välja jooksis.
Samuti Märtinist pärast reedet eespool olnud Grönholmi lootused ralli võidule lõppesid esimesel laupäevasel kiiruskatsel, kui soomlase Peugeot 307 WRC auto roolivõimendi purunes. Grönholmi õnnetuseks tuli tal katkise roolivõimendiga läbida kokku kolm kiiruskatset.
Pühapäevale läks Märtin vastu 14,4 sekundilise eduga Sainzi ees, kellega kolmel kiiruskatsel ka tuline heitlus maha peeti. Lahingust väljus seekord võitjana Märtin, kuna Sainz keeras kolmeteistkümnendal kiiruskatsel oma auto külili ning langes üldarvestuses kolmandaks.
Ka Märtini jaoks ei kulgenud Mehhiko ralli muretult. Neljandal kiiruskatsel tegi eestlane 170 kilomeetrilisel tunnikiirusel pirueti, milles Märtini auto imekombel terveks jäi.
Kaheksanda ja üheksanda kiiruskatse stardis ei töötanud Märtini auto automaatne stardisüsteem, mistõttu suri mõlema kiiruskatse alguses eestlase Focus RS WRC 03 auto mootor välja. Kaheksandal kiiruskatsel läks Märtini auto ühtlasi ka põlema.
Enne kümnendat kiiruskatset eksis Märtini kaardilugeja Michael Park arvutamisega, mistõttu ekipaaž hilines kiiruskatse starti ning sai 10 sekundit trahvi.
Mehhiko ralli viimase viieteistkümnenda 27,85 kilomeetri pikkuse kiiruskatse võitis Marcus Grönholm, kellele järgnesid Petter Solberg (kaotus 5,1 sekundit), Carlos Sainz (kaotus 17,3 sekundit), Markko Märtin (kaotus 25,6 sekundit), Mikko Hirvonen (kaotus 26,5 sekundit), Francois Duval (kaotus 27,8 sekundit), Harri Rovanperä (kaotus 34,4 sekundit) ja Jussi Välimäki, kes kiiruskatsel kaotas Grönholmile 1 minut ja 3,1 sekundit.
Mehhiko ralli võit tõstis Markko Märtini jagama autoralli maailmameistrivõistluste tänavuse punktitabeli liidrikohta Sebastien Loebiga.
Fordi kaksikvõit tõstis autotootja ühtlasi juhtima meeskondlikut punktitabelit.
DELFI Autoleht õnnitleb Markko Märtinit ja Michael Parki karjääri kolmanda autoralli maailmameistrivõistluste ralli võidu puhul ning soovib ekipaažile kiirust ja õnne eesolevaks hooajaks!
Tulemused kiiruskatsete kaupa:
Mehhiko ralli 3. päev (LEG 3):
SS 11, SS 12, SS 13, SS 14, SS 15
Markko Märtini kohad Mehhiko ralli pühapäevastel kiiruskatsetel olid vastavalt: 1. (1.), 2. (1.), 2. (1.), 3. (1.), 4. (1.)
Mehhiko ralli 2. päev (LEG 2):
SS 5, SS 6, SS 7, SS 8, SS 9, SS 10
Markko Märtini kohad Mehhiko ralli teise päeva kiiruskatsetel olid vastavalt: 2. (3.), 3. (2.), 2. (1.), 3. (1.), 5. (1.), 3. (1.)
Mehhiko ralli 1. päev (LEG 1):
SS 1, SS 2, SS 3, SS 4
Markko Märtini kohad Mehhiko ralli avapäeva kiiruskatsetel olid vastavalt: 3. (3.), 6. (4.), 5. (4.), 7. (5.)
* sulgudes on Märtini koht üldkokkuvõttes pärast kiiruskatse lõppu
Sündmused kiiruskatsete kaupa:
SS 13:
Carlos Sainz keeras oma auto üle katuse (loe lisa).
SS 10:
Markko Märtin hilines kiiruskatse starti ning sai 10-sekundilise ajatrahvi (loe lisa).
SS 9:
Markko Märtini auto mootor suri stardis välja.
SS 8:
Markko Märtini auto mootor suri stardis välja ning eestlase auto läks kiiruskatsel ka põlema, kuid midagi hullu ei juhtunud.
SS 7:
Harri Rovanperä lõhkus oma auto juhtimissüsteemi. Mikko Hirvonen lõhkus oma auto vedrustuse ning tegi ühtlasi pirueti.
SS 6:
Sebastien Loeb katkestas ralli pärast kiiruskatse lõppu, kuna auto õlisüsteem lekkis (loe lisa). Gigi Galli katkestas ralli vedrustuse purunemise tõttu. Markko Märtin suretas kiiruskatse stardis auto mootori välja.
SS 5:
Marcus Grönholmi autol purunes roolivõimendi. Gigi Galli autot vaevasid tehnilised probleemid, mistõttu ta kaotas kiiruskatsel parimale koguni 40 minuti ja 21,2 sekundiga. Gilles Panizzi autot vaevasid tehnilised probleemid. Markko Märtin suretas kiiruskatse stardis auto mootori välja.
SS 4:
Markko Märtin tegi kuuenda käiguga sõites pirueti (loe lisa). Petter Solbergi auto ei käivitunud enne ajakontrolli ning norralane sai 5-minutit trahvi (loe lisa). Luis Perez Companc sõitis teelt välja ja katkestas.
SS 2:
Harri Rovanperä läbis kiiruskatse katkise rehviga. Gigi Galli autol ei töötanud pidurid.
SS 1:
Harri Rovanperä autol oli piduritega probleeme. Francois Duvali autol purunes kiiruskatsel rehv. Mikko Hirvoneni autol purunes rehv. Gilles Panizzi lõhkus kurvi lõigates oma auto esivedrustuse. Gigi Galli autol oli probleeme piduritega.
Mehhiko ralli lõpptulemused:
KOHT |
SÕITJA/AUTO |
AEG |
KAOTUS |
1. |
Markko MÄRTIN (EE) |
4:06:46.2 |
0.0 |
|
Ford Focus RS WRC 03 |
|
|
2. |
Francois DUVAL (B) |
4:07:28.7 |
+42.5 |
|
Ford Focus RS WRC 03 |
|
|
3. |
Carlos SAINZ (E) |
4:08:07.1 |
+1:20.9 |
|
Citröen Xsara |
|
|
4. |
Petter SOLBERG (N) |
4:10:00.9 |
+3:14.7 |
|
Subaru Impreza WRC 2004 |
|
|
5. |
Mikko HIRVONEN (FIN) |
4:10:22.4 |
+3:36.2 |
|
Subaru Impreza WRC 2004 |
|
|
6. |
Marcus GRÖNHOLM (FIN) |
4:10:44.6 |
+3:58.4 |
|
Peugeot 307 WRC |
|
|
7. |
Jussi VÄLIMÄKI (FIN) |
4:18:03.1 |
+11:16.9 |
|
Hyundai Accent WRC |
|
|
8. |
Gilles PANIZZI (F) |
4:18:16.8 |
+11:30.6 |
|
Mitsubishi Lancer WRC 04 |
|
|
9. |
Anthony WARMBOLD (F) |
4:20:46.6 |
+14:00.4 |
|
Ford Focus RS WRC 02 |
|
|
10. |
Harri ROVANPERÄ (FIN) |
4:26:06.5 |
+19:20.3 |
|
Peugeot 307 WRC |
|
|
11. |
Daniel SOLA (E) |
4:26:44.9 |
+19:58.7 |
|
Mitsubishi Lancer Evo VII |
|
|
12. |
Ramon FERREYROS (PE) |
4:28:43.1 |
+21:56.9 |
|
Subaru Impreza WRX STI |
|
|
|
VE: Mehhiko ralli: eestlaste eneseuhkus sai sel nädalal päästetud!
12. märts 2004 14:11
Markko Märtin võitis esmakordselt autoralli maailmameistrivõistluste kavva kuulunud Mehhiko ralli, teisena lõpetas eestlase meeskonnakaaslane Francois Duval, kes kindlustas Fordi rallimeeskonda koordineerivale M-Sport’ile nende 100ndal WRC stardil kaksikvõidu.
Üldarvestuses järgnesid Fordi duole Carlos Sainz (kaotus 1 minut ja 20,9 sekundit), Petter Solberg (kaotus 3 minutit ja 14,7 sekundit), Mikko Hirvonen (kaotus 3 minutit ja 36,2 sekundit), Marcus Grönholm (kaotus 3 minutit ja 58,4 sekundit), Jussi Välimäki (kaotus 11 minutit ja 6,9 sekundit) ja Gilles Panizzi, kes ralli kokkuvõttes kaotas Märtinile 11 minutit ja 30,6 sekundit.
Märtinile tõi Mehhiko ralli võidu ühtlaselt kiire sõit ning konkurentide probleemid.
Avapäeva kiiruskatsete järel Mehhiko rallit juhtinud Petter Solbergi autol purunes enne päeva viimasesse ajakontrolli ning teenindusse sisenemist generaator, mistõttu norralase Subaru Impreza WRC 2004 auto enam ei käivinud ning ekipaaž oli sunnitud kasutama kõrvalist abi, et auto ajakontrolli ning teenindusse saada.
Kuna reeglitega on kõrvalise abi kasutamine vastuolus, siis karistati norralast 5-minutilise ajatrahviga, millele lisandus ajakontrolli hilinemise eest 40-sekundiline trahv.
Pärast Solbergi katkestamist kerkis ralli liidriks Loeb, kuid tema sõit lõppes pärast teist laupäevast kiiruskatset, kui prantslane kivile maandudes auto põhja lõhkus ning mootorist seetõttu õli välja jooksis.
Samuti Märtinist pärast reedet eespool olnud Grönholmi lootused ralli võidule lõppesid esimesel laupäevasel kiiruskatsel, kui soomlase Peugeot 307 WRC auto roolivõimendi purunes. Grönholmi õnnetuseks tuli tal katkise roolivõimendiga läbida kokku kolm kiiruskatset.
Pühapäevale läks Märtin vastu 14,4 sekundilise eduga Sainzi ees, kellega kolmel kiiruskatsel ka tuline heitlus maha peeti. Lahingust väljus seekord võitjana Märtin, kuna Sainz keeras kolmeteistkümnendal kiiruskatsel oma auto külili ning langes üldarvestuses kolmandaks.
Ka Märtini jaoks ei kulgenud Mehhiko ralli muretult. Neljandal kiiruskatsel tegi eestlane 170 kilomeetrilisel tunnikiirusel pirueti, milles Märtini auto imekombel terveks jäi.
Kaheksanda ja üheksanda kiiruskatse stardis ei töötanud Märtini auto automaatne stardisüsteem, mistõttu suri mõlema kiiruskatse alguses eestlase Focus RS WRC 03 auto mootor välja. Kaheksandal kiiruskatsel läks Märtini auto ühtlasi ka põlema.
Enne kümnendat kiiruskatset eksis Märtini kaardilugeja Michael Park arvutamisega, mistõttu ekipaaž hilines kiiruskatse starti ning sai 10 sekundit trahvi.
Mehhiko ralli viimase viieteistkümnenda 27,85 kilomeetri pikkuse kiiruskatse võitis Marcus Grönholm, kellele järgnesid Petter Solberg (kaotus 5,1 sekundit), Carlos Sainz (kaotus 17,3 sekundit), Markko Märtin (kaotus 25,6 sekundit), Mikko Hirvonen (kaotus 26,5 sekundit), Francois Duval (kaotus 27,8 sekundit), Harri Rovanperä (kaotus 34,4 sekundit) ja Jussi Välimäki, kes kiiruskatsel kaotas Grönholmile 1 minut ja 3,1 sekundit.
Mehhiko ralli võit tõstis Markko Märtini jagama autoralli maailmameistrivõistluste tänavuse punktitabeli liidrikohta Sebastien Loebiga.
Fordi kaksikvõit tõstis autotootja ühtlasi juhtima meeskondlikut punktitabelit.
DELFI Autoleht õnnitleb Markko Märtinit ja Michael Parki karjääri kolmanda autoralli maailmameistrivõistluste ralli võidu puhul ning soovib ekipaažile kiirust ja õnne eesolevaks hooajaks!
Tulemused kiiruskatsete kaupa:
Mehhiko ralli 3. päev (LEG 3):
SS 11, SS 12, SS 13, SS 14, SS 15
Markko Märtini kohad Mehhiko ralli pühapäevastel kiiruskatsetel olid vastavalt: 1. (1.), 2. (1.), 2. (1.), 3. (1.), 4. (1.)
Mehhiko ralli 2. päev (LEG 2):
SS 5, SS 6, SS 7, SS 8, SS 9, SS 10
Markko Märtini kohad Mehhiko ralli teise päeva kiiruskatsetel olid vastavalt: 2. (3.), 3. (2.), 2. (1.), 3. (1.), 5. (1.), 3. (1.)
Mehhiko ralli 1. päev (LEG 1):
SS 1, SS 2, SS 3, SS 4
Markko Märtini kohad Mehhiko ralli avapäeva kiiruskatsetel olid vastavalt: 3. (3.), 6. (4.), 5. (4.), 7. (5.)
* sulgudes on Märtini koht üldkokkuvõttes pärast kiiruskatse lõppu
Sündmused kiiruskatsete kaupa:
SS 13:
Carlos Sainz keeras oma auto üle katuse (loe lisa).
SS 10:
Markko Märtin hilines kiiruskatse starti ning sai 10-sekundilise ajatrahvi (loe lisa).
SS 9:
Markko Märtini auto mootor suri stardis välja.
SS 8:
Markko Märtini auto mootor suri stardis välja ning eestlase auto läks kiiruskatsel ka põlema, kuid midagi hullu ei juhtunud.
SS 7:
Harri Rovanperä lõhkus oma auto juhtimissüsteemi. Mikko Hirvonen lõhkus oma auto vedrustuse ning tegi ühtlasi pirueti.
SS 6:
Sebastien Loeb katkestas ralli pärast kiiruskatse lõppu, kuna auto õlisüsteem lekkis (loe lisa). Gigi Galli katkestas ralli vedrustuse purunemise tõttu. Markko Märtin suretas kiiruskatse stardis auto mootori välja.
SS 5:
Marcus Grönholmi autol purunes roolivõimendi. Gigi Galli autot vaevasid tehnilised probleemid, mistõttu ta kaotas kiiruskatsel parimale koguni 40 minuti ja 21,2 sekundiga. Gilles Panizzi autot vaevasid tehnilised probleemid. Markko Märtin suretas kiiruskatse stardis auto mootori välja.
SS 4:
Markko Märtin tegi kuuenda käiguga sõites pirueti (loe lisa). Petter Solbergi auto ei käivitunud enne ajakontrolli ning norralane sai 5-minutit trahvi (loe lisa). Luis Perez Companc sõitis teelt välja ja katkestas.
SS 2:
Harri Rovanperä läbis kiiruskatse katkise rehviga. Gigi Galli autol ei töötanud pidurid.
SS 1:
Harri Rovanperä autol oli piduritega probleeme. Francois Duvali autol purunes kiiruskatsel rehv. Mikko Hirvoneni autol purunes rehv. Gilles Panizzi lõhkus kurvi lõigates oma auto esivedrustuse. Gigi Galli autol oli probleeme piduritega.
Mehhiko ralli lõpptulemused: