VE: Leedo, Vjatšeslav – ärimees

Leedo taotleb kapolt Atoneni tegevuse uurimist

Mirko Ojakivi
26.05.2004)

Uudise pilt
Foto: ÄRIPÄEV

Ärimees Vjatšeslav Leedo lubas esitada kapole avalduse, milles palub kontrollida majandusminister Meelis Atoneni väiteid, nagu oleks praamikonkursi võitnud ettevõte Tiandra Shipping Limited temaga seotud.

Samuti soovib Leedo selgust, kas minister pole seda väites oma ametiseisundit kuritarvitanud.

Praegu veel Leedo juristide töölaudadel koostamisel olev ja mõne päeva pärast kapole esitatav avaldus majandus- ja kommunikatsiooniminister Atoneni tegevuse uurimiseks peaks Saaremaa Laevakompanii suuromaniku sõnul tooma välja ministri valed.

Leedo väitel on Atonen korduvalt viidanud ajakirjanduses kapo taustauuringule, milles olla jõutud järeldusele, et ärimees Leedo on seotud Sõru-Triigi praamiliini konkursi võitnud, Küprosel registreeritud ettevõttega Tiandra Shipping Limited (TSL).

“Kaitsepolitsei olla teinud mingi uuringu ja ma pole siiani aru saanud, mida nad uurisid ja ma ei saa ka aru, kuidas ma saan olla mingisuguse firma omanik, kui ma pole omanik,” lausus Leedo.

<SCRIPT language=javascript src=”/cgi-bin/rot.fcgi?m=1&zone=31&type=js”></SCRIPT> Ärimehe arvates on Atonen sellistele taustauuringu tulemustele viidates eksitanud avalikkust ning kahjustanud korrakaitseasutuste head nime. “Olen veendunud, et mingisugune uuring pole minu seost (TSL-iga – toim) tuvastanud. Võimalik, et ka uuringus räägiti sellest, millest olen ise ajakirjanduses rääkinud – et võime teha koostööd, abistada, rentida, soovitada, kindlustada ja kõiki muid asju teha,” lisas Leedo.

Minister Atonen ei soovinud Leedo süüdistusi kommenteerida. “Ma ei kavatse kommenteerida seda, kui keegi kavatseb minu tegevuse peale kellelegi kaevata,” lisas ta. “Olen minister, seega avaliku elu tegelane, ja kui keegi tahab minu tegevuse peale kaevata, siis tal on selleks ka õigus.”

Atoneni sõnul on tal samas hea meel selle üle, et Vjatðeslav Leedo on võtnud kokku julguse ning asunud oma majanduslikke huvisid ise avalikkuse ees kaitsma. “Hea on see, et nüüd hakkavad selle skandaali tegelikud arhitektid välja tulema ja ehk nüüd saavad ka inimesed aru, et kogu see asi taandub ühe mehe majanduslikele huvidele,” märkis ta.

Skandaali all pidas minister silmas viimasel nädalal ajakirjanduses esinenud väiteid, nagu oleks ta paljastanud riigisaladuse.

Atoneni sõnul pole ta kunagi väitnud, et Leedo kuulub TSL-i omanikeringi. “Minu mõte oli Tiandra Shipping Limitedist rääkides ikkagi see, et Eesti riik ei saa sõlmida praamikonkursi lepingut sellise ettevõttega, mis ei avalda oma omanikke,” ütles ta.

Ministri ja ärimehe avaldused

* Meelis Atonen 31. märtsil 2004 Eesti Päevalehes, rääkides Tiandra Shipping Limited omanikest: “Saaremaast selle firma omanikud suure kaarega mööda ei lähe”.

* Meelis Atonen eile, kommenteerides Vjtðeslav Leedo süüdistusi: “Kui Leedo väidab seda, et olen kusagil öelnud, et tema on Tiandra Shipping Limitedi omanik, siis ma enda teada pole seda teinud. Minu mõte oli Tiandra Shipping Limitedist rääkides ikkagi see, et Eesti riik ei saa sõlmida praamikonkursi lepingut sellise ettevõttega, mis ei avalda oma omanikke.”

* Vjtšeslav Leedo 31. märtsil 2004 Eesti Päevalehes, rääkides oma seosest Tiandra Shipping Limitediga: “Mina selles firmas omanik pole ja ei esinda seda firmat ka Eestis. Mind huvitab väga vähe, kes selles firmas omanik on. /…/ (Samuti eitas Leedo seda, nagu oleks ta konkursi võinud firma pangalaenu taganud oma vara või firma varaga – toim) “Tagatiseks ei ole mingit vara andnud. Oleme neile nõus vaid laeva rentima.”

* Vjtšeslav Leedo eile, rääkides oma sidemetest Tiandra Shipping Limited:
“On olemas üks selline firma nagu Saare finants, mis tegeleb laenude andmisega ja nende garanteerimisega ja teenib sellelt raha. Muidugi Saare finants garanteeris seda summat, mis riigil oli vaja.”
Allikas: EPL

Leedo pöördub kaposse

Vjatðeslav Leedo, väidetavalt esitate lähiajal kaitsepolitseile avalduse, mis peaks puudutama majandus- ja kommunikatsiooniministri Meelis Atoneni tegevust. Mida see kapole adresseeritav avaldus täpselt sisaldab?

Ei oska teile avalduse täpset sisu veel öelda, kuid juristid tegelevad selle koostamisega. Kuid avalduse esitan seepärast, et lugupeetud minister on väitnud, et mina olen firmade omanik (Sõru-Triigi liini praamihanke konkurssi võitja Tiandra Shipping Limited – toim). Kaitsepolitsei olla teinud mingi uuringu ja ma pole siiani aru saanud, mida nad uurisid ja ei saa ka aru, kuidas ma saan olla mingisuguse firma omanik, kui pole. Tahakski teada saada, kuidas minister saab niiviisi öelda.

Mis te arvate, millal juristid selle avaldusega valmis saavad ja millal see kaposse jõuab?

Ei oska öelda. See võib olla homme (täna – toim) või kolme nädala pärast. Need asjad võtavad oma aja, aga töö käib ning avalduse koostamiseks on tarvis teha järelepärimisi ja nii edasi. Aga mulle tundub see äärmise manipuleerimisena, kus kasutatakse ära ajakirjandust ja ei tea mida veel. Tundub, et kogu selles asjas kasutatakse ära korrakaitsefirmade nime, visates pool tõde õhku ja kõik arvavad, et see ongi tõde.

Olen 90 protsenti veendunud, et mingisugune uuring pole minu seost (Tiandra Shipping Limitediga – toim) tuvastanud. Võimalik, et ka uuringus räägiti sellest, millest ma ise olen ajakirjanduses rääkinud – et võime teha koostööd, abistada, rentida, soovitada, kindlustada ja kõiki muid asju teha.

Olete valmis kinnitama, et Tiandra Shipping Limited (TSL) pole teiega seotud ja teie nime selle ettevõtte omanikeringist ei leia?

Mina pole omanikeringis. Võin seda väita sajaprotsendilise kindlusega. Kui olen siiski omanikeringis, siis luban teile, et kingin kogu oma vara ära.

See on nüüd küll suuremeelne lubadus.

Seda, et ma selle firmaga seotud pole, seda ma ei saa kinnitada. Olen ka varem öelnud, et kui Tiandra soovib meie käest saada oskusteavet või firmat rentida, siis oleme selleks valmis.

Üks väide, mida olen kuulnud, räägib, et olete kas nüüd enda või Saaremaa Laevakompanii vara andnud pandiks, et TSL saaks praamikonkursil osaleda.

See on jällegi üks pooltõde, mis on välja käidud. On olemas üks selline firma nagu Saare Finants, mis tegeleb laenude andmise ja nende garanteerimisega ning teenib sellelt raha. Saare Finants garanteeris seda summat, mis riigil vaja oli.

Saare Finants kuulub teile?

Ütleme, et see ettevõte on kaudselt minuga seotud. Saare Finantsi omanikeks on mitu firmat, mis kuuluvad mulle. Seega võib, jah, öelda, et see on minu firma.

Seega teate suurepäraselt, kes on TSL-i omanikud?

Üldiselt tean. Juriidiliselt on Tiandra Shippingu omanikud kreeklased. Ei oska hetkeseisu öelda, äkki on omanikud vahetunud.

Kust siis sellised väited, nagu te olete TSL-iga seotud?

Olen äriliselt seotud.

On see nüüd patt, et üks ettevõtja on teise ettevõttega ärilistes suhetes? Hansapank on näiteks väga paljude inimestega seotud.

Minu arust on see nonsenss. See ongi peamine põhjus, miks ma tahan tõde avalikkuseni viia. Olen 99 protsenti veendunud, et korrakaitseorganid ei saanud öelda, et olen selle ettevõtte (TSL – toim) omanik.

Tõde on siis moonutatud?

Jah. See on selline käitumine, et visatakse pool tõde ära ja kõik spekuleerivad selle teise poole ümber. Kapo on väga tõsine organisatsioon ja olen veendunud, et ka nemad pole väga õnnelikud, kui minister (Meelis Atonen – toim) ütleb välja, et oli uurimine ja selle käigus tuvastati, et olen omanik. Kapo ei saanud seda tuvastada.

Mis siis Atonenil teie vastu on. Miks ta teid TSL-iga seostada püüab?

Ei tea. Ilmselt tal on omad huvid ja seisukohad, mida ta on harjunud ellu viima mitte kõige paremate vahenditega. Ilmselt siis manipuleerides ja mõjutades. Teate, kui hea on mõjutada, kui sa ütled pool lauset ja teise poole jätad välja ütlemata. Kuid mis huvid tal on, seda ei oska öelda.

Äkki on Atonen mur
es riigi raha pärast? Te küsite ju liiga palju. On see tüli lihtsamalt lähenedes selles?

Tegelikult ma ei usu. Kui oleks sellel tasandil tüli, siis see oleks normaalne. Kuid arvan, et minister püüab ennast näidata monopoli vastu võitlejana. Kuid mis monopol meil on? Minul on hoopis selline tunne, et minister proovib ühte monopoli asendada teise monopoli ehk Tallinna Sadamaga. Kuid sellisel juhul oleks veelgi suurem monopol.

Allikas
Postitatud rubriiki Määratlemata. Talleta püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.