Tarmo läheb täna jääd murdma
Allar Viivik, Siim Randla; SLÕL, 13. veebruar 2004
Teet Malsroos
MERELE: Täna läheb jäälõhkuja Tarmo sel hooajal esimest korda merele. |
Jäälõhkuja Tarmo läheb täna esimest korda sel aastal tööle, et aidata Muuga lahes Korea tankerit.
Veeteede ameti koordinatsioonikeskuse juhataja Rein Einbergi sõnul pole jää meil tekkinud, tegemist on Soome poolt tulnud importjääga.
Kui ööga midagi ei muutu, sõidab jäälõhkuja Tarmo täna Hundipea sadamast välja. Tarmo aitab kõiki laevu, kes abi vajavad, ütleb Rein Einberg. Näiteks Muuga kandis on praegu üks selline – Korea tanker. Eelmisel talvel läks Tarmo merele 2002. aasta eelviimasel päeval. Tallinna ja Kunda vahel tuli laevateed lahti hoida peaaegu jüripäevani.
«Tahaks juba merele minna, sest seal läheks elu ilusamaks ja paremaks,» sõnab Tarmo peamehaanik Lembit Hadje. «Kai ääres seistes saad leivaraha kätte, aga leiva peale kipub nagu napiks jääma.»
Samas ei taha ta uskuda, et tänavu veel sellist hullu pakast ja paksu jääd tuleb. Ent juhtuda siiski võib – kui tuul puhub idast, toob see endaga kaasa mageda vee, mis külmub väga ruttu. Eestis on praegu ainus paik, kus abi vajatakse, Pärnu reid. Ent Tarmo lihtsalt ei mahu madalasse lahte sisse.
Tarmo kapten Peedu Kass peab meeskonna kokku saama hiljemalt 24 tunni jooksul. Naised ja mehed elavad mööda Eestit laiali – Haapsalus, Tamsalus, Kilingi-Nõmmel, Pärnus, Hiiumaal – ja kiiremini nad pealinna ei jõua.
Pärast eelmise aasta ränka tööd pidid Tarmo mehed laeva kõvasti remontima. Kõigepealt lapiti ja keevitati paremat parrast, mis sai neli kuud kestnud jäälõhkumishooajal kannatada. Edasi värviti tekid, kontrolliti masinaid ning sügise poole käidi dokis. Seal parandati veealuse osa värvkatet, remonditi sõukruvisid.
Aeganõudvaim suvetöö oli aga peageneraatorite kollektorite ületreimine ja nende ning nelja sõumootori kõigi söeharjade vahetamine. Jäälõhkuja remont maksis tuhandeid kroone.
Postitatud rubriiki Määratlemata. Talleta
püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.
VE: jäälõhkuja Tarmo
Tarmo läheb täna jääd murdma
Allar Viivik, Siim Randla; SLÕL, 13. veebruar 2004
MERELE: Täna läheb jäälõhkuja Tarmo sel hooajal esimest korda merele.
Jäälõhkuja Tarmo läheb täna esimest korda sel aastal tööle, et aidata Muuga lahes Korea tankerit.
Kui ööga midagi ei muutu, sõidab jäälõhkuja Tarmo täna Hundipea sadamast välja. Tarmo aitab kõiki laevu, kes abi vajavad, ütleb Rein Einberg. Näiteks Muuga kandis on praegu üks selline – Korea tanker. Eelmisel talvel läks Tarmo merele 2002. aasta eelviimasel päeval. Tallinna ja Kunda vahel tuli laevateed lahti hoida peaaegu jüripäevani.
«Tahaks juba merele minna, sest seal läheks elu ilusamaks ja paremaks,» sõnab Tarmo peamehaanik Lembit Hadje. «Kai ääres seistes saad leivaraha kätte, aga leiva peale kipub nagu napiks jääma.»
Samas ei taha ta uskuda, et tänavu veel sellist hullu pakast ja paksu jääd tuleb. Ent juhtuda siiski võib – kui tuul puhub idast, toob see endaga kaasa mageda vee, mis külmub väga ruttu. Eestis on praegu ainus paik, kus abi vajatakse, Pärnu reid. Ent Tarmo lihtsalt ei mahu madalasse lahte sisse.
Tarmo kapten Peedu Kass peab meeskonna kokku saama hiljemalt 24 tunni jooksul. Naised ja mehed elavad mööda Eestit laiali – Haapsalus, Tamsalus, Kilingi-Nõmmel, Pärnus, Hiiumaal – ja kiiremini nad pealinna ei jõua.
Pärast eelmise aasta ränka tööd pidid Tarmo mehed laeva kõvasti remontima. Kõigepealt lapiti ja keevitati paremat parrast, mis sai neli kuud kestnud jäälõhkumishooajal kannatada. Edasi värviti tekid, kontrolliti masinaid ning sügise poole käidi dokis. Seal parandati veealuse osa värvkatet, remonditi sõukruvisid.
Aeganõudvaim suvetöö oli aga peageneraatorite kollektorite ületreimine ja nende ning nelja sõumootori kõigi söeharjade vahetamine. Jäälõhkuja remont maksis tuhandeid kroone.