Eesti suurim toiduainete tööstuse ettevõte AS Rakvere Lihakombinaat toob
14. jaanuaril turule uuendatud kaubamärgi. Järgmise poole aasta jooksul
saavad ettevõtte toodete pakendid, reklaamid, sõidukid ja müügikohad
tähistatud uue rohelist tamme kujutava Rakvere logoga.
“Rakvere uuel logol kujutatud roheline tamm ei ole otseselt seotud
lihatoodetega, kuid ta kannab neid väärtusi, mis meie jaoks tähtsad on.
Rakvere viiner on eestimaise toiduaine sümboliks, samamoodi nagu tamm on
Eesti looduse sümboliks,” märkis Rakvere Lihakombinaadi juhatuse esimees
Olle Horm. “Eestimaisus, sealhulgas kodumaise sealiha kasutamine on meie
jaoks oluline. Tamm on tugev ja toekas puu, samamoodi võib ka Rakvere peale
alati kindel olla. Tammel on iga aasta uued tõrud, täpselt samamoodi
üllatab Rakvere tarbijat igal aastal uute toodetega, ” põhjendas ta
ettevõtte uue sümboli valikut.
Olle Hormi sõnul olid ja on investeeringud kaubamärgiarendusse Rakvere jaoks
üliolulised, sest konkurentsitihedal turul tagavad edu eelkõige kolm
faktorit: spetsialiseerumine, efektiivsus ja tugev kaubamärk. “Uuendustega
tahame kindlustada selle, et tänavu jätkuks Rakveret 2002. aastal saatnud
tegevusmahtude kiire kasv: meie tapamahud kasvasid 33%,valmistoodangu maht
ja keskmine päevatoodang 30%,” märkis ta.
Rakvere Lihakombinaadi turundusdirektori Janek Oblikase sõnul oli Rakvere
senine kaubamärk kasutusel juba 12 aastat, kuid selle ajaga on nii Eesti
ühiskond kui ka Rakvere Lihakombinaat läbi teinud ülikiire arengu. “75% meie
praegusest müügist annavad tooted, mis on turule toodud viimase 5 aasta
jooksul – viilutatud tooted, mugavas kergesti avatavas pakendis
vorstid-viinerid jms. Rakvere kaubamärk ja pakendid hakkasid firma arengule
jalgu jääma ja pidid seetõttu uuendatud saama,” rääkis ta. Hea toode peab
olema ilusas pakendis ning kvaliteetse kauba edukas müük eeldab tugeva
kaubamärgi olemasolu.
Rakvere kaubamärgi uuendamise tegi raskeks see, et kaubamärk on väga tuntud
ning aktiivse turundustegevusega. Rakvere kaubamärk on üks kolmest enim
hinnatud Eestimaisest kaubamärgist (EMOR, 2002).
Rakvere kaubamärgi uuendamisel osalesid mitmed firmad. Ettevõtte uue logo
ja pakendikontseptsiooni töötas välja Norra firma Mission, kes osales ka Hansapanga uue kaubamärgi väljatöötamises. Oblikase sõnul valik langes
norrakatele eeskätt seetõttu, et nad on spetsialiseerunud tööle
kaubamärkidega ning neil on selles vallas väga suured kogemused, sealhulgas
Eestist saadud. Eestipoolseteks koostööpartneriteks Rakvere kaubamärgi
uuendamisel olid Kontuur Leo Burnett, Identity, Royal Service, PNG Events,
Ariko Marketing, EMOR, Promoline, KPMS.
Kaubamärgiuuenduse projekti kõige kallimaks osaks hindas Oblikas viimastel
aastatel tehtud, kuid kõrvalseisjate jaoks nähtamatut tööd Rakvere
ümberkorraldamisel kliendi- ja tarbijakeskseks ehk siis tuhandeid
tootearendusse ja kvaliteedikontrolli investeeritud inimtunde. “Rakvere uus
slogan lubab elamusi igaks päevaks ning see on lubadus, mille me kõigi oma
uute toodete, pakendite ja muuga alles lunastama peame”.
Otsuse kaubamärgi uuendamise kohta võttis Rakvere Lihakombinaadi juhtkond
vastu 2001.a. sügisel ehk ligi poolteist aastat tagasi. Kaubamärgi
uuendamist finantseeriti ettevõtte jooksvast eelarvest ning selle
kasutuselvõtt ei mõjuta ühegi toote hinda. “Rakvere tähtsaimaks tooraineks
on siiski mitte kaubamärk, vaid Eestimaine sealiha. Kui langeb sealiha
hind, langevad ka Rakvere toodete hinnad ja vastupidi,” märkis Rene Kiis,
Rakvere toote- ja turundusjuht.
Rakvere Lihakombinaat on kaubamärgi uuendamisse tänaseks investeerinud 2,9
miljonit krooni, millest põhiosa on neelanud uue logo ja
pakendikontseptsiooni välja töötamine.
Rakvere uus kaubamärk vahetab vana välja järk-järgult. Esimene toode läks
uude pakendisse 10. jaanuaril. Kiisi sõnul peaks jaanuari lõpuks juba paljud
tooted olema uues kestas, kõik ligikaudu 450 toodet peaks uue pakendi saama
suveks. Lähema poole aasta jooksul vahetub kaubamärk ka Rakvere töötajate
riietel, kauba-autodel, visiitkaartidel ja mujal.
AS Rakvere Lihakombinaat on Eesti juhtiv lihatööstusettevõte, millele kuulub
36% kogu lihatoodete turust. Lisaks emaettevõttele AS Rakvere Lihakombinaat
kuuluvad Baltimaade suurimasse lihatööstuskontserni veel Rigas Miesnieks
(Rakvere osalus 92,47%), AS Ekseko (97,8%) ja Klaipedos Maisto Produktai
(100%).
AS Rakvere Lihakombinaat grupi käive 2001. aastal ületas esmakordselt
miljardi krooni piiri (1,070 miljardit krooni) ning ettevõtte puhaskasum oli
65,0 miljonit krooni. 2002. aasta majandustulemused avaldab AS Rakvere
Lihakombinaat Tallinna Väärtpaberibörsi infosüsteemi kaudu 24. veebruaril.
Rakvere uuendatud kaubamärk kujutab rohelist tamme
Eesti suurim toiduainete tööstuse ettevõte AS Rakvere Lihakombinaat toob
14. jaanuaril turule uuendatud kaubamärgi. Järgmise poole aasta jooksul
saavad ettevõtte toodete pakendid, reklaamid, sõidukid ja müügikohad
tähistatud uue rohelist tamme kujutava Rakvere logoga.
“Rakvere uuel logol kujutatud roheline tamm ei ole otseselt seotud
lihatoodetega, kuid ta kannab neid väärtusi, mis meie jaoks tähtsad on.
Rakvere viiner on eestimaise toiduaine sümboliks, samamoodi nagu tamm on
Eesti looduse sümboliks,” märkis Rakvere Lihakombinaadi juhatuse esimees
Olle Horm. “Eestimaisus, sealhulgas kodumaise sealiha kasutamine on meie
jaoks oluline. Tamm on tugev ja toekas puu, samamoodi võib ka Rakvere peale
alati kindel olla. Tammel on iga aasta uued tõrud, täpselt samamoodi
üllatab Rakvere tarbijat igal aastal uute toodetega, ” põhjendas ta
ettevõtte uue sümboli valikut.
Olle Hormi sõnul olid ja on investeeringud kaubamärgiarendusse Rakvere jaoks
üliolulised, sest konkurentsitihedal turul tagavad edu eelkõige kolm
faktorit: spetsialiseerumine, efektiivsus ja tugev kaubamärk. “Uuendustega
tahame kindlustada selle, et tänavu jätkuks Rakveret 2002. aastal saatnud
tegevusmahtude kiire kasv: meie tapamahud kasvasid 33%,valmistoodangu maht
ja keskmine päevatoodang 30%,” märkis ta.
Rakvere Lihakombinaadi turundusdirektori Janek Oblikase sõnul oli Rakvere
senine kaubamärk kasutusel juba 12 aastat, kuid selle ajaga on nii Eesti
ühiskond kui ka Rakvere Lihakombinaat läbi teinud ülikiire arengu. “75% meie
praegusest müügist annavad tooted, mis on turule toodud viimase 5 aasta
jooksul – viilutatud tooted, mugavas kergesti avatavas pakendis
vorstid-viinerid jms. Rakvere kaubamärk ja pakendid hakkasid firma arengule
jalgu jääma ja pidid seetõttu uuendatud saama,” rääkis ta. Hea toode peab
olema ilusas pakendis ning kvaliteetse kauba edukas müük eeldab tugeva
kaubamärgi olemasolu.
Rakvere kaubamärgi uuendamise tegi raskeks see, et kaubamärk on väga tuntud
ning aktiivse turundustegevusega. Rakvere kaubamärk on üks kolmest enim
hinnatud Eestimaisest kaubamärgist (EMOR, 2002).
Rakvere kaubamärgi uuendamisel osalesid mitmed firmad. Ettevõtte uue logo
ja pakendikontseptsiooni töötas välja Norra firma Mission, kes osales ka Hansapanga uue kaubamärgi väljatöötamises. Oblikase sõnul valik langes
norrakatele eeskätt seetõttu, et nad on spetsialiseerunud tööle
kaubamärkidega ning neil on selles vallas väga suured kogemused, sealhulgas
Eestist saadud. Eestipoolseteks koostööpartneriteks Rakvere kaubamärgi
uuendamisel olid Kontuur Leo Burnett, Identity, Royal Service, PNG Events,
Ariko Marketing, EMOR, Promoline, KPMS.
Kaubamärgiuuenduse projekti kõige kallimaks osaks hindas Oblikas viimastel
aastatel tehtud, kuid kõrvalseisjate jaoks nähtamatut tööd Rakvere
ümberkorraldamisel kliendi- ja tarbijakeskseks ehk siis tuhandeid
tootearendusse ja kvaliteedikontrolli investeeritud inimtunde. “Rakvere uus
slogan lubab elamusi igaks päevaks ning see on lubadus, mille me kõigi oma
uute toodete, pakendite ja muuga alles lunastama peame”.
Otsuse kaubamärgi uuendamise kohta võttis Rakvere Lihakombinaadi juhtkond
vastu 2001.a. sügisel ehk ligi poolteist aastat tagasi. Kaubamärgi
uuendamist finantseeriti ettevõtte jooksvast eelarvest ning selle
kasutuselvõtt ei mõjuta ühegi toote hinda. “Rakvere tähtsaimaks tooraineks
on siiski mitte kaubamärk, vaid Eestimaine sealiha. Kui langeb sealiha
hind, langevad ka Rakvere toodete hinnad ja vastupidi,” märkis Rene Kiis,
Rakvere toote- ja turundusjuht.
Rakvere Lihakombinaat on kaubamärgi uuendamisse tänaseks investeerinud 2,9
miljonit krooni, millest põhiosa on neelanud uue logo ja
pakendikontseptsiooni välja töötamine.
Rakvere uus kaubamärk vahetab vana välja järk-järgult. Esimene toode läks
uude pakendisse 10. jaanuaril. Kiisi sõnul peaks jaanuari lõpuks juba paljud
tooted olema uues kestas, kõik ligikaudu 450 toodet peaks uue pakendi saama
suveks. Lähema poole aasta jooksul vahetub kaubamärk ka Rakvere töötajate
riietel, kauba-autodel, visiitkaartidel ja mujal.
AS Rakvere Lihakombinaat on Eesti juhtiv lihatööstusettevõte, millele kuulub
36% kogu lihatoodete turust. Lisaks emaettevõttele AS Rakvere Lihakombinaat
kuuluvad Baltimaade suurimasse lihatööstuskontserni veel Rigas Miesnieks
(Rakvere osalus 92,47%), AS Ekseko (97,8%) ja Klaipedos Maisto Produktai
(100%).
AS Rakvere Lihakombinaat grupi käive 2001. aastal ületas esmakordselt
miljardi krooni piiri (1,070 miljardit krooni) ning ettevõtte puhaskasum oli
65,0 miljonit krooni. 2002. aasta majandustulemused avaldab AS Rakvere
Lihakombinaat Tallinna Väärtpaberibörsi infosüsteemi kaudu 24. veebruaril.