Kui veel aasta tagasi oli kavas jõuda parimat Saaremaa püsiühendust ja keskkonna mõjusid hindava raportiga valmis septembriks 2008, siis täna teatati selle tähtaja edasi lükkumisest.
Täna kogunenud Saaremaa püsiühenduse asjatundjate komisjon keskendus peamiselt keskkonnaprobleemidele, teatas majandusministeerium.
Muhu saarel toimunud istungil sai uuenenud koosseisuga komisjon lühiülevaate Muhu saare ja mandri vahelise püsiühenduse rajamise kava hetkeseisust ja võimalikest väljavaadetest.
Keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) objektiks on strateegilise planeerimise dokument – Sõitjate ja veoste üle Suure väina veo perspektiivse korraldamise kava.
Selle eesmärgiks on võrrelda erinevaid liiklusviise üle Suure väina ja hinnata nende majanduslikke, sotsiaalseid, kultuurilisi ja keskkonnamõjusid ning välja selgitada sobivaim liiklusühendusviis koos rahastamisskeemiga.
Arutlusel on Muhu saare ja mandri vahelise Suure väina erinevad ületusvõimalused – praam, sild ja tunnel.
Kava keskendub praamiühenduse ja püsiühenduse (sild või tunnel) variantide võrdlusele. Püsiühenduse alternatiivsete variantidena käsitletakse 2005. a. läbi viidud Saaremaa püsiühenduse finants- ja keskkonnaanalüüsi tulemusel soovitatud variante:
– praamiühendus koos selle võimalike arengutega (0-alternatiiv);
– sild Virtsu ja Kuivastu vahel paralleelselt praamiteega (alternatiiv 1);
– sild Virtsust Võikülla koos uute teelõikudega (alternatiiv 2);
– tunnel Virtsust Võikülla koos uute teelõikudega (alternatiiv 3).
Hetkel on käimas riigihange, mille võitja peaks 2008. aasta 1. jaanuarist alustama keskkonnamõju strateegilist hindamist, mille lõppraport peaks valmima 2009. a veebruariks.
Majandusministeeriumi avalike suhete osakonna nõunik Allan Kasesalu ütles SL Õhtuleht Online’ile, juhul kui kõik läheb plaanipäraselt, algab püsiühenduse (silla või tunneli) rajamine 2011-12 aastal ning selle ehitamisele võib kuluda kuni kolm aastat.
Saaremaa püsiühendus lükkub jälle edasi
www.sloleht.ee
Kui veel aasta tagasi oli kavas jõuda parimat Saaremaa püsiühendust ja keskkonna mõjusid hindava raportiga valmis septembriks 2008, siis täna teatati selle tähtaja edasi lükkumisest.
Täna kogunenud Saaremaa püsiühenduse asjatundjate komisjon keskendus peamiselt keskkonnaprobleemidele, teatas majandusministeerium.
Muhu saarel toimunud istungil sai uuenenud koosseisuga komisjon lühiülevaate Muhu saare ja mandri vahelise püsiühenduse rajamise kava hetkeseisust ja võimalikest väljavaadetest.
Keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) objektiks on strateegilise planeerimise dokument – Sõitjate ja veoste üle Suure väina veo perspektiivse korraldamise kava.
Selle eesmärgiks on võrrelda erinevaid liiklusviise üle Suure väina ja hinnata nende majanduslikke, sotsiaalseid, kultuurilisi ja keskkonnamõjusid ning välja selgitada sobivaim liiklusühendusviis koos rahastamisskeemiga.
Arutlusel on Muhu saare ja mandri vahelise Suure väina erinevad ületusvõimalused – praam, sild ja tunnel.
Kava keskendub praamiühenduse ja püsiühenduse (sild või tunnel) variantide võrdlusele. Püsiühenduse alternatiivsete variantidena käsitletakse 2005. a. läbi viidud Saaremaa püsiühenduse finants- ja keskkonnaanalüüsi tulemusel soovitatud variante:
– praamiühendus koos selle võimalike arengutega (0-alternatiiv);
– sild Virtsu ja Kuivastu vahel paralleelselt praamiteega (alternatiiv 1);
– sild Virtsust Võikülla koos uute teelõikudega (alternatiiv 2);
– tunnel Virtsust Võikülla koos uute teelõikudega (alternatiiv 3).
Hetkel on käimas riigihange, mille võitja peaks 2008. aasta 1. jaanuarist alustama keskkonnamõju strateegilist hindamist, mille lõppraport peaks valmima 2009. a veebruariks.
Majandusministeeriumi avalike suhete osakonna nõunik Allan Kasesalu ütles SL Õhtuleht Online’ile, juhul kui kõik läheb plaanipäraselt, algab püsiühenduse (silla või tunneli) rajamine 2011-12 aastal ning selle ehitamisele võib kuluda kuni kolm aastat.