Mõned aastad tagasi tekkis Atko Gruppi kuuluval Järve Bussipargil idee hakata biokütust tootma. Hea mõte, sest biokütus peaks olema keskkonnasõbralikum ning Kohtla-Järve võis loota uusi töökohti.
Projekti kaasati põlevkiviinstituudi teadlased, Atko Grupp võitis Kohtla-Järve linnavalitsuse läbiviidud riigihankekonkursi ja sai ligemale miljon krooni biokütuse kasutamise uuringuteks.
Sealtpeale pole aga see ettevõtmine kulgenud sugugi libedalt. Riigihanke tingimuste järgi pidid ettenähtud tööd olema tehtud eelmise aasta lõpuks. Kui Põhjarannik hakkas tänavu suvel huvi tundma, kuidas biokütuse tootmise katsetused ja selle mõju uuringud on kulgenud, oli Järve Bussipark vait kui sukk. Kohtla-Järve linnapea Jevgeni Solovjov teadis vaid öelda, et hoog oli pidurdunud rapsi puudumise tõttu ning sügisel töö jätkub.
Nüüd aga on lahvatanud juba ulatuslik skandaal. Autoettevõtete liit kahtlustab, et Järve Bussipargis on biokütuse tootmine juba mõnda aega täie rauaga käinud ja makse selle pealt pole tasutud. Atko Grupp peab konkurentide süüdistusi alusetuteks – tegemist on alles katsetustega.
Põhjarannikule teadaolevalt ei ole biodiislikütusega tegelemine Kohtla-Järvel siiani märkimisväärselt uusi töökohti juurde toonud, küll aga on lisatööd saanud politseiuurijad ja maksuametnikud, kes peavad nüüd välja selgitama, mis tegelikult on toimunud.
Atko Grupi suhted teiste bussifirmadega on räige turuvõitluse käigus muutunud üliteravaks. Seetõttu ei tasu ka praeguse lahingu üle suurt imestada. Küll aga oleks see konflikt jäänud ilmselt olemata, kui Atko Grupp oma tegevusest biodiislikütuse tootmise kallal avalikkust rohkem teavitanud oleks.
Põhjarannik, teisipäev, 21.12.2004
|
VE: biodiisel a´la Kohtla-Järve
Projekti kaasati põlevkiviinstituudi teadlased, Atko Grupp võitis Kohtla-Järve linnavalitsuse läbiviidud riigihankekonkursi ja sai ligemale miljon krooni biokütuse kasutamise uuringuteks.
Sealtpeale pole aga see ettevõtmine kulgenud sugugi libedalt. Riigihanke tingimuste järgi pidid ettenähtud tööd olema tehtud eelmise aasta lõpuks. Kui Põhjarannik hakkas tänavu suvel huvi tundma, kuidas biokütuse tootmise katsetused ja selle mõju uuringud on kulgenud, oli Järve Bussipark vait kui sukk. Kohtla-Järve linnapea Jevgeni Solovjov teadis vaid öelda, et hoog oli pidurdunud rapsi puudumise tõttu ning sügisel töö jätkub.
Nüüd aga on lahvatanud juba ulatuslik skandaal. Autoettevõtete liit kahtlustab, et Järve Bussipargis on biokütuse tootmine juba mõnda aega täie rauaga käinud ja makse selle pealt pole tasutud. Atko Grupp peab konkurentide süüdistusi alusetuteks – tegemist on alles katsetustega.
Põhjarannikule teadaolevalt ei ole biodiislikütusega tegelemine Kohtla-Järvel siiani märkimisväärselt uusi töökohti juurde toonud, küll aga on lisatööd saanud politseiuurijad ja maksuametnikud, kes peavad nüüd välja selgitama, mis tegelikult on toimunud.
Atko Grupi suhted teiste bussifirmadega on räige turuvõitluse käigus muutunud üliteravaks. Seetõttu ei tasu ka praeguse lahingu üle suurt imestada. Küll aga oleks see konflikt jäänud ilmselt olemata, kui Atko Grupp oma tegevusest biodiislikütuse tootmise kallal avalikkust rohkem teavitanud oleks.
Põhjarannik, teisipäev, 21.12.2004