Raad valis välja Näituse tänava liiklustunneli lahendusvariandi 19.07.2004 00:01Martin Ðmutov
Tartu raad pidas edasiseks projekteerimiseks sobivaks Näituse tänava liiklustunneli variandi, kus autotunneli kõrguseks on 3,8 meetrit ning jalakäijad saavad tunnelit läbida nii seest kui ka pealt.
«Paljud inimesed ei soovi tunnelist läbi minna, sest nad kardavad maa all liikuda,» selgitas Tartu linnapea Andrus Ansip, miks raad otsustas, et inimestele peaks jääma võimalus harjumuspärasel moel raudteed ületada.
«Öösel võib tunnelis liikuda ka kriminogeenne seltskond ja linnakodanikud võivad seetõttu tunnelit peljata,» lisas linnapea.
Rumal jutt
Eesti Raudtee hoiatas aga samas linnavalitsust, et kui inimesed saavad endistviisi üle raudtee liikuda, siis võib aastas oodata vähemalt kahte surmajuhtumit.
«Meie arvates on see rumal jutt, sest Näituse tänaval raudteed ületavate inimestega pole ammu midagi juhtunud,» sõnas Ansip.
Rajatavast tunnelist mahuvad läbi sõitma sõiduautod ja bussid, suured veokid peavad aga kasutama Betooni tänava ülesõidukohta, sest neile jääb 3,8 meetri kõrgune tunnel madalaks.
Eesti Raudtee soovis autotunneli kõrgust suurendada viie meetrini, mis tagaks läbipääsu ka suurtele veokitele, kuid rae hinnangul pole suursõidukitel mitte mingisugust vajadust Näituse tänavale suunduda.
Tunneli kõrguse suurendamise korral tuleks veelgi süvendada tänavate kallet, mis aga muudaks tänavate hoolduse linnavalitsuse hinnangul keerulisemaks ning liikluse eriti talvel lume ja libedaga ohtlikumaks.
Samuti tõstaks tänavate süvendamine tunneliehituse hinda.
Näituse ja Vaksali tänava ristmiku kohale on kavandatud X-kujuline sild jalakäijaile ja jalgrattureile, see võimaldaks liiklejail üle süvendatud sõiduteede pääseda.
«Tegelikult on sild kõrval-asuvate kõnniteedega praktiliselt samal tasapinnal, vaid tipp on natuke kõrgemal,» sõnas Ansip.
Suur ümberkorraldus
Liiklustunneli rajamisel lammutatakse maha Vaksali tänava poolsed raudteeületuskoha äärde jäävad majad, mille ostmine läheb linnale maksma umbes kolm miljonit krooni.
Samuti peab linnavalitsus sealsetele peredele soovi korral leidma asenduskorterid.
Projekteeritava liiklustunneli tõttu tuleb muuta ka Vaksali 31 ning Näituse 29 ja 31 kruntide juurdepääsude asukohta.
Lisaks tuleb ümber tõsta tunneli kalde osasse jäävad bussipeatused Vaksali tänaval.
Näituse tänava liiklustunneli ehituse eeldatav maksumus on 45 miljonit krooni. Raha loodab linnavalitsus vähemalt osaliselt saada Euroopa Liidu KOIT-programmist või mõnest muust euroliidu projektist.
Näituse tänava liiklustunneli ehituse ja sellest tuleneva tänavavõrgu rekonstrueerimise eelprojekti peatöövõtja on AS Amhold ja liiklusskeemi koostaja OÜ Stratum IB.
Raad otsustas algatada Näituse tänava liiklustunneli keskkonnamõjude hindamise, sest ehitus on kavandatud intensiivse liiklusega ristmike ja elamualade vahetusse lähedusse linna vahevööndis.
Ehitis on erakordne ka seetõttu, et tunneli ava on 3,8 meetri sügavusel ja funktsioneeriva raudtee all.
Loe artiklit Tartu Postimehest
Postitatud rubriiki Määratlemata. Talleta
püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.
VE: Tartu Näituse tn tunnel
Raad valis välja Näituse tänava liiklustunneli lahendusvariandi 19.07.2004 00:01Martin Ðmutov
Tartu raad pidas edasiseks projekteerimiseks sobivaks Näituse tänava liiklustunneli variandi, kus autotunneli kõrguseks on 3,8 meetrit ning jalakäijad saavad tunnelit läbida nii seest kui ka pealt.
«Paljud inimesed ei soovi tunnelist läbi minna, sest nad kardavad maa all liikuda,» selgitas Tartu linnapea Andrus Ansip, miks raad otsustas, et inimestele peaks jääma võimalus harjumuspärasel moel raudteed ületada.
«Öösel võib tunnelis liikuda ka kriminogeenne seltskond ja linnakodanikud võivad seetõttu tunnelit peljata,» lisas linnapea.
Rumal jutt
Eesti Raudtee hoiatas aga samas linnavalitsust, et kui inimesed saavad endistviisi üle raudtee liikuda, siis võib aastas oodata vähemalt kahte surmajuhtumit.
«Meie arvates on see rumal jutt, sest Näituse tänaval raudteed ületavate inimestega pole ammu midagi juhtunud,» sõnas Ansip.
Rajatavast tunnelist mahuvad läbi sõitma sõiduautod ja bussid, suured veokid peavad aga kasutama Betooni tänava ülesõidukohta, sest neile jääb 3,8 meetri kõrgune tunnel madalaks.
Eesti Raudtee soovis autotunneli kõrgust suurendada viie meetrini, mis tagaks läbipääsu ka suurtele veokitele, kuid rae hinnangul pole suursõidukitel mitte mingisugust vajadust Näituse tänavale suunduda.
Tunneli kõrguse suurendamise korral tuleks veelgi süvendada tänavate kallet, mis aga muudaks tänavate hoolduse linnavalitsuse hinnangul keerulisemaks ning liikluse eriti talvel lume ja libedaga ohtlikumaks.
Samuti tõstaks tänavate süvendamine tunneliehituse hinda.
Näituse ja Vaksali tänava ristmiku kohale on kavandatud X-kujuline sild jalakäijaile ja jalgrattureile, see võimaldaks liiklejail üle süvendatud sõiduteede pääseda.
«Tegelikult on sild kõrval-asuvate kõnniteedega praktiliselt samal tasapinnal, vaid tipp on natuke kõrgemal,» sõnas Ansip.
Suur ümberkorraldus
Liiklustunneli rajamisel lammutatakse maha Vaksali tänava poolsed raudteeületuskoha äärde jäävad majad, mille ostmine läheb linnale maksma umbes kolm miljonit krooni.
Samuti peab linnavalitsus sealsetele peredele soovi korral leidma asenduskorterid.
Projekteeritava liiklustunneli tõttu tuleb muuta ka Vaksali 31 ning Näituse 29 ja 31 kruntide juurdepääsude asukohta.
Lisaks tuleb ümber tõsta tunneli kalde osasse jäävad bussipeatused Vaksali tänaval.
Näituse tänava liiklustunneli ehituse eeldatav maksumus on 45 miljonit krooni. Raha loodab linnavalitsus vähemalt osaliselt saada Euroopa Liidu KOIT-programmist või mõnest muust euroliidu projektist.
Näituse tänava liiklustunneli ehituse ja sellest tuleneva tänavavõrgu rekonstrueerimise eelprojekti peatöövõtja on AS Amhold ja liiklusskeemi koostaja OÜ Stratum IB.
Raad otsustas algatada Näituse tänava liiklustunneli keskkonnamõjude hindamise, sest ehitus on kavandatud intensiivse liiklusega ristmike ja elamualade vahetusse lähedusse linna vahevööndis.
Ehitis on erakordne ka seetõttu, et tunneli ava on 3,8 meetri sügavusel ja funktsioneeriva raudtee all.
Loe artiklit Tartu Postimehest