Rongiõnnetuse põhjustas raudteepöörangu halb seisukord
06.07.2004 17:36PM Online
(Täiendatud 17.37)
Esialgsel hinnangul põhjustas esmaspäevase rongiõnnetuse raudteepöörangu mitterahuldav seisukord, teatas raudteeinspektsioon.
Esmaspäeval kell 8.02 sõitis Türi-Tallinna liinil mootorvagun rööbastelt maha.
Raudteeinspektsioon on esialgsetel hinnangutel seisukohal, et õnnetuse põhjuseks oli pöörangu mitterahuldav tehniline seisukord.
Õnnetuse põhjustas pöörmesule eemalseis raamrööpast, mis võis olla tingitud raamrööpa iseeneslikust liikumisest rongi all, pöörangu mitterahuldavast geomeetriast või pöörme konstruktsioonis kasutusel olevatest osaliselt pehkinud liipritest.
Reisirongi mootorvaguni rattapaaride tehnilisel ülevaatusel puudusi ei leitud. Juhtumi tehnilised üksikasjad on täpsustamisel.
Eesti Raudtee hinnangul põhjustas rongiõnnetuse asjaolude kokkulangemine. Eesti Raudtee sisejuurdluse esialgsete tulemuste põhjal oli eilse reisirongi rattapaaride väljasõidu põhjuseks mitme asjaolu kokkulangemine, mis puudutasid nii infrastruktuuris kui ka veeremis esinevaid vigu, teatas Eesti Raudtee avalike suhete juht Priit Koff.
Koffi sõnul teostas möödunud reedel Eesti Raudtee alltöövõtja RT-Ehitus samas paigas hooldustöid, mille käigus reguleeriti raamrööpa paiknemist.
Antud pöörmel paikneb Balti jaama sissesõidu ebasoodsast geomeetriast tulenevalt pööre kõveral teeosal, mitte sirgel lõigul. Esialgsel hinnangul rikkus alltöövõtja teetööde läbiviimise tehnoloogiat raamrööpa kinnitamisel, sest jättis arvestamata pöörme paiknemise kõveral, ütles Koff.
Rattapaari mõõdud olid normi piires, kuid ratta harja ehk ülemise serva profiil oli muutunud teravaks, mis aitaski kaasa väljasõidule. Eesti Raudtee ekspertide hinnangul ei oleks normaalse rattapaariga sellist õnnetust selles kohas toimunud.
Eesti Raudtee on alustanud 17. pöörangul prusside väljavahetamist ning parandab edaspidi veelgi järelvalvet alltöövõtjate töö kvaliteedi üle, teatas Koff.
Postitatud rubriiki Määratlemata. Talleta
püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.
VE: rongiõnnetus Balti jaamas
Rongiõnnetuse põhjustas raudteepöörangu halb seisukord
06.07.2004 17:36PM Online
(Täiendatud 17.37)
Esialgsel hinnangul põhjustas esmaspäevase rongiõnnetuse raudteepöörangu mitterahuldav seisukord, teatas raudteeinspektsioon.
Esmaspäeval kell 8.02 sõitis Türi-Tallinna liinil mootorvagun rööbastelt maha.
Raudteeinspektsioon on esialgsetel hinnangutel seisukohal, et õnnetuse põhjuseks oli pöörangu mitterahuldav tehniline seisukord.
Õnnetuse põhjustas pöörmesule eemalseis raamrööpast, mis võis olla tingitud raamrööpa iseeneslikust liikumisest rongi all, pöörangu mitterahuldavast geomeetriast või pöörme konstruktsioonis kasutusel olevatest osaliselt pehkinud liipritest.
Reisirongi mootorvaguni rattapaaride tehnilisel ülevaatusel puudusi ei leitud. Juhtumi tehnilised üksikasjad on täpsustamisel.
Eesti Raudtee hinnangul põhjustas rongiõnnetuse asjaolude kokkulangemine. Eesti Raudtee sisejuurdluse esialgsete tulemuste põhjal oli eilse reisirongi rattapaaride väljasõidu põhjuseks mitme asjaolu kokkulangemine, mis puudutasid nii infrastruktuuris kui ka veeremis esinevaid vigu, teatas Eesti Raudtee avalike suhete juht Priit Koff.
Koffi sõnul teostas möödunud reedel Eesti Raudtee alltöövõtja RT-Ehitus samas paigas hooldustöid, mille käigus reguleeriti raamrööpa paiknemist.
Antud pöörmel paikneb Balti jaama sissesõidu ebasoodsast geomeetriast tulenevalt pööre kõveral teeosal, mitte sirgel lõigul. Esialgsel hinnangul rikkus alltöövõtja teetööde läbiviimise tehnoloogiat raamrööpa kinnitamisel, sest jättis arvestamata pöörme paiknemise kõveral, ütles Koff.
Rattapaari mõõdud olid normi piires, kuid ratta harja ehk ülemise serva profiil oli muutunud teravaks, mis aitaski kaasa väljasõidule. Eesti Raudtee ekspertide hinnangul ei oleks normaalse rattapaariga sellist õnnetust selles kohas toimunud.
Eesti Raudtee on alustanud 17. pöörangul prusside väljavahetamist ning parandab edaspidi veelgi järelvalvet alltöövõtjate töö kvaliteedi üle, teatas Koff.