Postimehe fotograaf võitis konkursi «Eesti foto» 2004
Neeme Korv, kultuuritoimetuse juhataja, 10.05.2004
Pärnu Uue Kunsti Muuseumi ja fotoajakirja Cheese fotokonkursil «Eesti foto 2004» võitis grand prix’ Postimehe fotograaf Ove Maidla.
Fotokonkurss käivitati eesmärgiga teha üle-eestiline laiapõhjaline fotot kui kunstiteost väärtustav ja eksponeeriv sündmus. «Eesti foto» idee on sarnane soomlaste korraldatava Finlandia fotoauhinnaga, mis on saavutanud laia rahvusvahelise kõlapinna.
Töid hindas rahvusvaheline žürii, kus Eestit esindas fotograaf Peeter Laurits. Kokku osales konkursil 67 fotokunstnikku. Korraldaja, Cheese’i peatoimetaja Tiit Lepa sõnul on seda esimese korra kohta päris hästi. «Paljud on öelnud, et osalevad kindlasti tuleval aastal,» ütles ta.
Pärnu Uue Kunsti Muuseumi juhi Mark Soosaare sõnutsi olid Maidla broomõlitehnikas fotod teistest mäekõrguselt üle. «Mustvalgetel suure hõbedasisaldusega piltidel on muide ka side eesti foto varasemate põlvkondadega,» rääkis Soosaar.
Ove Maidla on töötanud aastaid Eesti Televisioonis operaatorina, 1998. aastast on ta Postimehe fotograaf. Tõsisem huvi fotograafia vastu tärkas Maidlal 16-aastaselt, kui tema kätte sattus venna kaamera Zenit E. «Esimene film tuli välja väga hästi ja teine läks absoluutselt metsa – mõtlesin, et miks küll, pagana pihta, ja hakkasin asja uurima,» meenutas Maidla.
Broomõlitehnikaga on Maidla katsetanud juba ligi 20 aastat. Enamasti Lõuna-Eestis tehtud maalilistel fotodel näeb vaataja maastikke, aega ja inimesi.
Esimese, teise ja kolmanda auhinna said vastavalt Kristo Rihm, Anu Vahtra ja Märten Kross. Parim noor fotograaf oli Laura Nõmmik, eripreemiad pälvisid Malev Toom (Avant Garde’i auhind), Eveli Varik (parim foto lapsest), Andras Kralla (parim sotsiaalteemat käsitlev töö).
Näitus 104 tööga 34 «Eesti foto» konkursil osalenud autorilt on Pärnu Uue Kunsti Muuseumis vaadata augusti lõpuni. Seoses uute näituste tulekuga ja võimaliku ekspositsiooni ümberpaiknemisega soovitab Soosaar külastada kõrgetasemelist väljapanekut juba maikuus.
Postitatud rubriiki Määratlemata. Talleta
püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.
VE: Eesti foto 2004
Postimehe fotograaf võitis konkursi «Eesti foto» 2004
Neeme Korv, kultuuritoimetuse juhataja, 10.05.2004
Pärnu Uue Kunsti Muuseumi ja fotoajakirja Cheese fotokonkursil «Eesti foto 2004» võitis grand prix’ Postimehe fotograaf Ove Maidla.
Fotokonkurss käivitati eesmärgiga teha üle-eestiline laiapõhjaline fotot kui kunstiteost väärtustav ja eksponeeriv sündmus. «Eesti foto» idee on sarnane soomlaste korraldatava Finlandia fotoauhinnaga, mis on saavutanud laia rahvusvahelise kõlapinna.
Töid hindas rahvusvaheline žürii, kus Eestit esindas fotograaf Peeter Laurits. Kokku osales konkursil 67 fotokunstnikku. Korraldaja, Cheese’i peatoimetaja Tiit Lepa sõnul on seda esimese korra kohta päris hästi. «Paljud on öelnud, et osalevad kindlasti tuleval aastal,» ütles ta.
Pärnu Uue Kunsti Muuseumi juhi Mark Soosaare sõnutsi olid Maidla broomõlitehnikas fotod teistest mäekõrguselt üle. «Mustvalgetel suure hõbedasisaldusega piltidel on muide ka side eesti foto varasemate põlvkondadega,» rääkis Soosaar.
Ove Maidla on töötanud aastaid Eesti Televisioonis operaatorina, 1998. aastast on ta Postimehe fotograaf. Tõsisem huvi fotograafia vastu tärkas Maidlal 16-aastaselt, kui tema kätte sattus venna kaamera Zenit E. «Esimene film tuli välja väga hästi ja teine läks absoluutselt metsa – mõtlesin, et miks küll, pagana pihta, ja hakkasin asja uurima,» meenutas Maidla.
Broomõlitehnikaga on Maidla katsetanud juba ligi 20 aastat. Enamasti Lõuna-Eestis tehtud maalilistel fotodel näeb vaataja maastikke, aega ja inimesi.
Esimese, teise ja kolmanda auhinna said vastavalt Kristo Rihm, Anu Vahtra ja Märten Kross. Parim noor fotograaf oli Laura Nõmmik, eripreemiad pälvisid Malev Toom (Avant Garde’i auhind), Eveli Varik (parim foto lapsest), Andras Kralla (parim sotsiaalteemat käsitlev töö).
Näitus 104 tööga 34 «Eesti foto» konkursil osalenud autorilt on Pärnu Uue Kunsti Muuseumis vaadata augusti lõpuni. Seoses uute näituste tulekuga ja võimaliku ekspositsiooni ümberpaiknemisega soovitab Soosaar külastada kõrgetasemelist väljapanekut juba maikuus.