Noorhäkkerid andsid võrgupeol pasunasse
Kadrina noored häkkerid valmistuvad suvise arvutihooaja tippsündmuseks. Foto: Tairo Lutter |
Kadrinas peetud noorhäkkerite võrgupidu meelitas ligi ööpäevaks kohale rekordarvu arvutihuvilisi.
Neljapäeva pärastlõunal saabuvad Kadrina Keskkooli ette esimesed häkkerid, süles arvuti, kõrval monitori tassiv sõber. Algamas on suvise arvutihooaja tippsündmus – suur võrgupidu. Poole tunni möödumise järel on klassiruum tundmatuseni muutunud – pingiread sassi löödud, mööda põrandat jookseb rodu juhtmeid. Lisaks arvutikraamile on osalejad kaasa võtnud ka hulgaliselt sööki-jooki, mis ühtlase kihina laudu katab. Nüüd on vist kõik valmis, siseneme mängumaailma.
Võrgupidu kõlab küll nagu kalastajate kokkutulek, kuid tegu on hoopis arvutiüritusega. Iga osaleja võtab kaasa isikliku arvuti, võrgupeol ühendatakse need omavahel ja moodustubki arvutivõrk. Sellises võrgus saab arvutimänge mängida reaalsete inimeste vastu, kodus mängides on sinu vastaseks arvuti. Võrgupidu kestab tavaliselt kaks päeva.
Mänguoskuste võrdlus
17-aastane Rasmus Eimla on võrgupeol teist korda. “Võrgupeol saab mõnusa seltskonnaga aega veeta. Hea on ka võistluse tunne, enamik mänge on võistlused üksteise vastu.”
Võrgus mängimine erinebki üksinda mängimisest just võistlusmomendi poolest. Üksinda arvuti vastu mängimisest tüdineb kiiresti, kuigi nii on hea võrgupeoks harjutada.
Võrgupidusid on Kadrinas peetud varemgi, kuid seekord võttis osa 14 mänguhuvilist, mis väikese asula kohta on piisavalt suur hulk. Arvutite ühendamiseks on vaja erilist seadet, see piirabki osalejate arvu. 14 kohta tekkis tänu kahe võrgujagaja ühendamisele. “Osavõtjaid oli üllatavalt palju, nüüd sain teada, kui hästi keegi midagi mängib,” oli Rasmus rahul. Ta arvab, et tulevikus on mõtet korraldada veelgi suuremat võrgupidu.
Terroristist rallisõitjaks
Kell on 11 õhtul, esimesed saabujad on saanud juba neli tundi mängida. Veidi aega tagasi saabusid viimased mängurid. Hämaras klassiruumis kumavad nüüd 14 arvuti sinakad ekraanid. Tundub, et just nüüd hakkab see kõige-kõige parem osa, mäng hakkab hoogu sisse saama. Ootamatult jääb kõik vaikseks, arvutiekraanid kustuvad. Noored jäävad klaasistunud pilguga musta ekraani vaatama – kas nüüd ongi kõik?
Poole tunni pärast on korgid vahetatud, taas mängumaailma.
Kõige populaarsem võrgumäng on Conuter-Strike, kus politseinikud peavad võitma terroriste, või siis vastupidi. Seda muidugi püstolite, automaatide, snaiperpüsside ja mitut liiki granaatide abiga. Kui arvutihuvilised püssikõmmutamisest tüdinevad, võisteldakse näiteks rallisõidus. Selleks pakub võimaluse Colin Mcrae Rally 2. Lisaks mängitakse veel strateegiamänge, kus saab proovida oma osavust väepealikuna. Sellised mängud on Age of Mythology ja Warcraft 3.
Üle-eestiline pidu
Reede hommikul kell 9 on vaatepilt unine. Arvutite taha on jäänud vaid kangemad mehed, “nõrgad” on koju läinud või magavad laua all. Mõne aja pärast hakkab laua alt hääli kostma. Uksest tulevad reipal sammul sisse need, kes kodus tunnikese und said. Jällegi mängumaailma. Lõunaks on mängurite read sedavõrd hõredaks jäänud, et peab lõpetama. “Millal on uus võrgupidu,” küsivad väliselt unised, kuid sisemiselt ülirahul noored.
Viimastel aastatel on olnud ka üle-eestilised võrgupeod. Suurim neist peeti 2002. aastal Tallinna lauluväljakul ja seal oli üle 400 osaleja. Kadrinas tekkis arvutipeo korraldamise idee just suurel võrgupeol käinud noortel. Lisainfot võrgupidude kohta saab internetiaadressilt www.lanparty.ee
VÕRGUPIDU:
Võrgupidu kõlab küll nagu kalastajate kokkutulek, kuid tegu on hoopis arvutiüritusega. Iga osaleja võtab kaasa isikliku arvuti, võrgupeol ühendatakse need omavahel ja moodustubki arvutivõrk.
Tõnn Sikk
Postitatud rubriiki Määratlemata. Talleta
püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.
VE: Võrgupidu – noorhäkkerite tippsündmus
Noorhäkkerid andsid võrgupeol pasunasse
Kadrina noored häkkerid valmistuvad suvise arvutihooaja tippsündmuseks. Foto: Tairo Lutter
Kadrinas peetud noorhäkkerite võrgupidu meelitas ligi ööpäevaks kohale rekordarvu arvutihuvilisi.
Neljapäeva pärastlõunal saabuvad Kadrina Keskkooli ette esimesed häkkerid, süles arvuti, kõrval monitori tassiv sõber. Algamas on suvise arvutihooaja tippsündmus – suur võrgupidu. Poole tunni möödumise järel on klassiruum tundmatuseni muutunud – pingiread sassi löödud, mööda põrandat jookseb rodu juhtmeid. Lisaks arvutikraamile on osalejad kaasa võtnud ka hulgaliselt sööki-jooki, mis ühtlase kihina laudu katab. Nüüd on vist kõik valmis, siseneme mängumaailma.
Võrgupidu kõlab küll nagu kalastajate kokkutulek, kuid tegu on hoopis arvutiüritusega. Iga osaleja võtab kaasa isikliku arvuti, võrgupeol ühendatakse need omavahel ja moodustubki arvutivõrk. Sellises võrgus saab arvutimänge mängida reaalsete inimeste vastu, kodus mängides on sinu vastaseks arvuti. Võrgupidu kestab tavaliselt kaks päeva.
Mänguoskuste võrdlus
17-aastane Rasmus Eimla on võrgupeol teist korda. “Võrgupeol saab mõnusa seltskonnaga aega veeta. Hea on ka võistluse tunne, enamik mänge on võistlused üksteise vastu.”
Võrgus mängimine erinebki üksinda mängimisest just võistlusmomendi poolest. Üksinda arvuti vastu mängimisest tüdineb kiiresti, kuigi nii on hea võrgupeoks harjutada.
Võrgupidusid on Kadrinas peetud varemgi, kuid seekord võttis osa 14 mänguhuvilist, mis väikese asula kohta on piisavalt suur hulk. Arvutite ühendamiseks on vaja erilist seadet, see piirabki osalejate arvu. 14 kohta tekkis tänu kahe võrgujagaja ühendamisele. “Osavõtjaid oli üllatavalt palju, nüüd sain teada, kui hästi keegi midagi mängib,” oli Rasmus rahul. Ta arvab, et tulevikus on mõtet korraldada veelgi suuremat võrgupidu.
Terroristist rallisõitjaks
Kell on 11 õhtul, esimesed saabujad on saanud juba neli tundi mängida. Veidi aega tagasi saabusid viimased mängurid. Hämaras klassiruumis kumavad nüüd 14 arvuti sinakad ekraanid. Tundub, et just nüüd hakkab see kõige-kõige parem osa, mäng hakkab hoogu sisse saama. Ootamatult jääb kõik vaikseks, arvutiekraanid kustuvad. Noored jäävad klaasistunud pilguga musta ekraani vaatama – kas nüüd ongi kõik?
Poole tunni pärast on korgid vahetatud, taas mängumaailma.
Kõige populaarsem võrgumäng on Conuter-Strike, kus politseinikud peavad võitma terroriste, või siis vastupidi. Seda muidugi püstolite, automaatide, snaiperpüsside ja mitut liiki granaatide abiga. Kui arvutihuvilised püssikõmmutamisest tüdinevad, võisteldakse näiteks rallisõidus. Selleks pakub võimaluse Colin Mcrae Rally 2. Lisaks mängitakse veel strateegiamänge, kus saab proovida oma osavust väepealikuna. Sellised mängud on Age of Mythology ja Warcraft 3.
Üle-eestiline pidu
Reede hommikul kell 9 on vaatepilt unine. Arvutite taha on jäänud vaid kangemad mehed, “nõrgad” on koju läinud või magavad laua all. Mõne aja pärast hakkab laua alt hääli kostma. Uksest tulevad reipal sammul sisse need, kes kodus tunnikese und said. Jällegi mängumaailma. Lõunaks on mängurite read sedavõrd hõredaks jäänud, et peab lõpetama. “Millal on uus võrgupidu,” küsivad väliselt unised, kuid sisemiselt ülirahul noored.
Viimastel aastatel on olnud ka üle-eestilised võrgupeod. Suurim neist peeti 2002. aastal Tallinna lauluväljakul ja seal oli üle 400 osaleja. Kadrinas tekkis arvutipeo korraldamise idee just suurel võrgupeol käinud noortel. Lisainfot võrgupidude kohta saab internetiaadressilt www.lanparty.ee
VÕRGUPIDU:
Võrgupidu kõlab küll nagu kalastajate kokkutulek, kuid tegu on hoopis arvutiüritusega. Iga osaleja võtab kaasa isikliku arvuti, võrgupeol ühendatakse need omavahel ja moodustubki arvutivõrk.
Tõnn Sikk