VE: Ülehelikiirusega reisilennukid

(14:09 30.05.2003)

Reedel lendas Pariisist New Yorki viimane Air France’i Concorde’i-lend

Uudise pilt
Foto: Air France

ROISSY, 30. mai (AP-EPLO) – Lennates sinitaevasse ja samas ajalukku, tõusis reede hommikul Pariisist õhku viimane Air France’i Concorde’i-lend, lõpetades olulise peatüki lennunduse ajaloos.

Valge terava ninaga ülehelikiirusel lendav lennuk tõusis Charles de Gaulle’i lennuväljalt õhku kell 10.38 kohaliku aja järgi (11.38 EET). Laupäeval naaseb viimane Air France’i Concorde’i kommertslend Pariisi ning läheb seejärel pensionile. Kuna reisilennud toimuvad edasi-tagasi, siis võib reedehommikust õhkutõusmist just pidada viimase lennu alguseks.

„See on väga emotsionaalne. Concorde on rõõmu, emotsioonide ja tehnilise võimsuse lugu,” ütles Air France’i töötaja Jean-Pierre Lefebvre enne viimase lennu algust, lennuki pardal oli 58 reisijat, kolm pilooti ja kaheksa salongimeeskonnaliiget. Lennuki esimene piloot on Jean-Francois Michel.

Mõlemad Concorde’idega opereerivad lennufirmad – British Airways ja Air France – otsustasid oma Concorde’id pensionile saata. British Airwaysi viimane Concorde’i-lend toimub oktoobris.

Luksuslennuk Concorde alustas regulaarlende 1976. aastal. Lennates 2160 kilomeetrit tunnis, ületab ta Atlandi ookeani kolme tunniga ning ajavahe tõttu jõuavad läände lendavad reisijad end New Yorgist tund enne lennu alustamist.

Lennuki disainimist alustati juba 1950ndatel aastatel, nii UK, Prantsusmaa, Nõukogude Liit kui ka USA töötasid lennuki kavandite kallal. 1968. aastal veeres Toulouse’is Prantsusmaal angaarist välja esimene Concorde’i prototüüp, õhku tõusis see 13 kuud hiljem ning kolm kuud pärast Nõukogude Liidu samalaadse lennuki (TU-144) esmalendu.

Allikas
Postitatud rubriiki Määratlemata. Talleta püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.