Avati uus kodanikuportaal
Kolmapäeval avas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi riigi infosüsteemide osakond kodaniku IT-keskkonna (KIT).
Kodaniku IT keskkond annab igale soovijale oma infosüsteemi, ehk virtuaalse kontori, mille kaudu saab inimene suhelda teiste infosüsteemidega riigis.
Külastaja ei pea enam otsima riigi- ja erasektori asutuste pakutavaid teenuseid, vaid tal on võimalus tellida teenust ja jälgida teenuse täitmist enda isiklikust virtuaalkeskkonnast. KIT peegeldab päringute täitmise käiku kodaniku kontorisse.
KIT on keskkond ühelt poolt kodanikele ja teisalt omavalitsustele ja erinevatele teenusepakkujatele. KITi käivitamisega tekkivad teenused siis, kui need avavad teenusepakkujad, ehk siis kohalikud omavalitsused ja erinevad ettevõtted.
KITi võimaldab inimestel saada teavet oma õigustest ja kohustustest ning osaleda aktiivselt infotehnoloogia abil avalikus elus nii riigi, regiooni kui ka kohalikul tasandil.
KITi väljatöötamise laiemad eesmärgid on riigi muutmine teenustekeskseks, e-teenuste arendamine, e-demokraatia arendamine, infosisu kasutatavuse ja juurdepääsu lihtsustamine elanikele, sünergiaefekti saavutamine eri institutsioonide koostöö kaudu, riigi avatuse ja kvaliteedi parandamine.
Projekti tutvustav osa asub aadressil www.riik.ee/ekodanik/, kodaniku IT keskkonda saab siseneda kodaniku teabeportaalilt www.eesti.ee, lingi kodanikuportaal alt kasutades selleks ID-kaarti ja kaardilugejat või elektronpanga kasutajatunnuseid.
KIT-projekt on järg ja katusprojekt mitmetele üldriiklikele e-projektidele, nagu riigiportaal www.riik.ee, ID-kaart, X-tee, portaal tom.riik.ee, dokumendihaldusprogramm jt.
|
Kodanikuportaal
15:15 12.03.2003)
Kolmapäeval avas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi riigi infosüsteemide osakond kodaniku IT-keskkonna (KIT).
Kodaniku IT keskkond annab igale soovijale oma infosüsteemi, ehk virtuaalse kontori, mille kaudu saab inimene suhelda teiste infosüsteemidega riigis.
Külastaja ei pea enam otsima riigi- ja erasektori asutuste pakutavaid teenuseid, vaid tal on võimalus tellida teenust ja jälgida teenuse täitmist enda isiklikust virtuaalkeskkonnast. KIT peegeldab päringute täitmise käiku kodaniku kontorisse.
KIT on keskkond ühelt poolt kodanikele ja teisalt omavalitsustele ja erinevatele teenusepakkujatele. KITi käivitamisega tekkivad teenused siis, kui need avavad teenusepakkujad, ehk siis kohalikud omavalitsused ja erinevad ettevõtted.
KITi võimaldab inimestel saada teavet oma õigustest ja kohustustest ning osaleda aktiivselt infotehnoloogia abil avalikus elus nii riigi, regiooni kui ka kohalikul tasandil.
KITi väljatöötamise laiemad eesmärgid on riigi muutmine teenustekeskseks, e-teenuste arendamine, e-demokraatia arendamine, infosisu kasutatavuse ja juurdepääsu lihtsustamine elanikele, sünergiaefekti saavutamine eri institutsioonide koostöö kaudu, riigi avatuse ja kvaliteedi parandamine.
Projekti tutvustav osa asub aadressil www.riik.ee/ekodanik/, kodaniku IT keskkonda saab siseneda kodaniku teabeportaalilt www.eesti.ee, lingi kodanikuportaal alt kasutades selleks ID-kaarti ja kaardilugejat või elektronpanga kasutajatunnuseid.
KIT-projekt on järg ja katusprojekt mitmetele üldriiklikele e-projektidele, nagu riigiportaal www.riik.ee, ID-kaart, X-tee, portaal tom.riik.ee, dokumendihaldusprogramm jt.