Andrus Karnau: Eesti saab tiivad, SASiga või SASita (4)
Postimees, 08.01.2010 23:27
Finnair teatas eile, et nende Airbus 330 lennukite äriklassis on nüüd eriti mugavad lamamistoolid. Eestlasele on see üsna kasulik, et naaberlinnast saab lennata otse New Yorki ning Delhisse, Pekingisse ja Souli.
Soome lennufirmale tähendavad aga sihtkohad eksootilistes Aasia riikides võimalust olelusvõitluses ellu jääda.
Kui lennunduses hakkas kitsaks minema, otsustas Finnair hoopis tiibu sirutada ja leida uusi sihtkohti Aasia riikides. Rikkust koguvad hindud, hiinlased ja korealased on firmale hea kliendibaas.
Küsimus, kuidas ja kuhu oma tiibu sirutada, vaevab praegu ka Tallinnas Estonian Airi juhtkonda. Viimane pööre, mille meie lennufirma tegi, oli vastupidine Finnairi mõttele, keskenduti rohkem kodumaale ja Läänemere riikidele. Nii saamegi Estonian Airiga lennata Kuressaarde ja Peterburi.
Aga hing ihkaks Tokyosse ja Hongkongi või Washingtoni.
Või siis vähemalt Pariisi, Londonisse, Rooma või Frankfurti. Ja hästi odavalt tahaks saada, soovitavalt kõigil nädalapäevadel hommikul ja õhtul.
Kui nüüd valitsus peaks Estonian Airi välja ostma, siis avanevad firmal hoopis uued võimalused. Sel juhul poleks Estonian Air enam nabanööri pidi seotud SASiga. Võime partneriks valida Finnairi või Air Balticu või Aerofloti või ikkagi SASi.
Valitsuse soov SAS välja osta on mõistetav, sest kui niikuinii oleme osanikud, tuleb hoolitseda, et ettevõte lõplikult pankrotti ei läheks.
Estonian Airi juhtkond kinnitab, et pärast mulluseid ümberkorraldusi on firma põhitegevus taas kasumlik. Kuna järske kütusehinna tõuse või ootamatuid elatustaseme langusi ei ole oodata, siis võiks loota, et sel aastal teenib lennufirma taas omanikele kasumit.
SAS on juba pikemat aega otsinud ostjat ja kuna seda pole leitud, siis polegi Eesti riigil valikut. Loodetavasti suudavad läbirääkijad teha hea hinnaga tehingu.
SASi väljaostmine tähendab seda, et Estonian Air saab ühe tugeva omaniku, kes on huvitatud lennufirma arendamisest. Maksumaksjale toob see uusi väljaminekuid, mis end kunagi tagasi teenivad.
Aga kindlasti ei tähenda see, et Estonian Airil saaksid olema Finnairiga võrdsed Airbusid, kus on mugavad lamamistoolid pikamaalendude nautimiseks. Kuressaare, Moskva ja Brüssel, suvel ehk ka Pariis ja Rooma.
See on Estonian Airi väljavaade.
Eesti saab tiivad, SASiga või SASita
Andrus Karnau: Eesti saab tiivad, SASiga või SASita (4)
Postimees, 08.01.2010 23:27
Finnair teatas eile, et nende Airbus 330 lennukite äriklassis on nüüd eriti mugavad lamamistoolid. Eestlasele on see üsna kasulik, et naaberlinnast saab lennata otse New Yorki ning Delhisse, Pekingisse ja Souli.
Soome lennufirmale tähendavad aga sihtkohad eksootilistes Aasia riikides võimalust olelusvõitluses ellu jääda.
Kui lennunduses hakkas kitsaks minema, otsustas Finnair hoopis tiibu sirutada ja leida uusi sihtkohti Aasia riikides. Rikkust koguvad hindud, hiinlased ja korealased on firmale hea kliendibaas.
Küsimus, kuidas ja kuhu oma tiibu sirutada, vaevab praegu ka Tallinnas Estonian Airi juhtkonda. Viimane pööre, mille meie lennufirma tegi, oli vastupidine Finnairi mõttele, keskenduti rohkem kodumaale ja Läänemere riikidele. Nii saamegi Estonian Airiga lennata Kuressaarde ja Peterburi.
Aga hing ihkaks Tokyosse ja Hongkongi või Washingtoni.
Või siis vähemalt Pariisi, Londonisse, Rooma või Frankfurti. Ja hästi odavalt tahaks saada, soovitavalt kõigil nädalapäevadel hommikul ja õhtul.
Kui nüüd valitsus peaks Estonian Airi välja ostma, siis avanevad firmal hoopis uued võimalused. Sel juhul poleks Estonian Air enam nabanööri pidi seotud SASiga. Võime partneriks valida Finnairi või Air Balticu või Aerofloti või ikkagi SASi.
Valitsuse soov SAS välja osta on mõistetav, sest kui niikuinii oleme osanikud, tuleb hoolitseda, et ettevõte lõplikult pankrotti ei läheks.
Estonian Airi juhtkond kinnitab, et pärast mulluseid ümberkorraldusi on firma põhitegevus taas kasumlik. Kuna järske kütusehinna tõuse või ootamatuid elatustaseme langusi ei ole oodata, siis võiks loota, et sel aastal teenib lennufirma taas omanikele kasumit.
SAS on juba pikemat aega otsinud ostjat ja kuna seda pole leitud, siis polegi Eesti riigil valikut. Loodetavasti suudavad läbirääkijad teha hea hinnaga tehingu.
SASi väljaostmine tähendab seda, et Estonian Air saab ühe tugeva omaniku, kes on huvitatud lennufirma arendamisest. Maksumaksjale toob see uusi väljaminekuid, mis end kunagi tagasi teenivad.
Aga kindlasti ei tähenda see, et Estonian Airil saaksid olema Finnairiga võrdsed Airbusid, kus on mugavad lamamistoolid pikamaalendude nautimiseks. Kuressaare, Moskva ja Brüssel, suvel ehk ka Pariis ja Rooma.
See on Estonian Airi väljavaade.