Juubeliaasta logo kasutamise vastu on huvi tundnud üle 40 firma, kelle seas on logo kujunduses kasutavaid kirjastusi kui ka kinkekottide ja pagaritoodete valmistajaid.
Räpina Paberivabriku ekspordi- ja turundusjuhi Tiia Savimägi sõnul osales ettevõte riigikantseleiga koostööd tegeva reklaamiagentuuri Velvet Creative Alliance`i korraldatud konkursil, kus ettevõtte toodete seast valiti meeneks välja juubelilogo kandev paberist kinkekott.
“Meie ainult toodame, Velvet tegeleb nende kinkekottide turundamisega,” täpsustas Savimägi.
Veebis pakutavate meenete seast leiab ka näiteks “90-piiranguga” liiklusmärgi. Mida võib sellega aga peale hakata? Valitsuse infonõuniku Kersti Luha sõnul saab liiklusmärki kasutada oma ideedest lähtuvalt, kuid “kindlasti mitte liikluskorraldust rikkudes”.
“Äärmisel juhul võib paigaldada selle märgi koduhoovi, kui hoov on kinnine ja märk ei paista tänaval liiklejale,” lisas Luha.
Juubelilogo taotlejate seas torkab teiste seas silma näiteks Eesti hobuse kaitse ühing. Ühingu juhatuse esimees Ago Ruus ütles, et logo kasutatakse kuuel korral aastas välja antava ajakirja “Oma hobu” artiklite kujundamisel.
Üritusi ühing sel aastal läbi ei vii, sest paradoksaalsel kombel katkestas riik Ruusi sõnul just sellest aastast ühingu toetamise. Kuidas aga ajakiri sel juhul valmib? “Läbi häda,” sõnas Ruus.
Kuigi riik on Estonian Airi üks osanikke, ettevõttele juubelilogo kasutamist “sunniviisiliselt” peale ei surutud.
“Kasutame logo peamiselt oma pardaajakirjas Eesti ajalugu, kultuuri jmt tutvustavate artiklite juures,” ütles Estonian Airi PR-direktor Ilona Eskelinen.
AS Pere kasutab logo kontserni kuuluva Pere Leiva poolt pakutava spetsiaalse musta leiva ehk rukkileiva pakendikujunduses, mis tuli müügile enne jaanipäeva ja ühtlasi ka võidupüha.
AS Pere turundusjuhi Jaan Rosentali sõnul on tegemist premium tootega ning logo otsustati kasutada, kuna “rukkileib on üks rahvussümboleid”.
Rosentali sõnul on leib valmistatud unikaalse retsepti järgi ning tarbijate rahulolu näitavad ka müüginumbrid.
Juubeliaasta logo ei tohi kasutada seostatuna alkohoolsete jookide, meelemürkide ja hasartmängudega.
Taotlejate nimekirjast leiab teiste seas aga Saku Õlletehase. Luha sõnul ei taotlenud õlletehas logo kasutamist mitte õlle, vaid Vichy Classique`i ja maitsestatud veesarja Vichy Viva Freshiga seoses.
Ilma logota juubelit tähistava kujundusega õlu pole aga keelatud. “Riik ei ole teinud ettekirjutusi, kuidas ettevõtted võivad juubeliaastat tähistada,” ütles Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht Priit Põiklik.
Saku Õlletehasel tuli eelmisel nädalal müügile juubelit tähistava kujundusega Saku Kulla eripruul, mille väljalaskmist põhjendab Põiklik Saku õlle pikkade traditsioonidega Eestis.
“Saku on nii eestimaine asi, et siin ei olnud mingit küsimust. Oleme osa rahvuslikust uhkusest ning meil on privileeg oma tarbijatele vabariigi juubeliaasta puhul midagi nii eksklusiivset pakkuda,” sõnas Põiklik.
Välireklaamis torkasid mõni aeg tagasi silma juubelisümboolikat sisaldavad K-rauta müügireklaamid. “K-rauta küsis luba kasutada juubeliaasta logo oma reklaamides,” selgitas Luha.
“Tegelikult on reklaamis kasutajaid rohkem – kasvõi teatrid, aga ka raamatute väljaandjad on küsinud juubelile pühendatud teoste tutvustamiseks luba ka reklaamis. Ja on selle saanud.”
Juubelilogoga meened on seni müügil olnud netis, paaris Tallinna vanalinna käsitöökaupluses ning Viru keskuses. Alates reedest jõuavad meened müügile osadesse Selveri keti kauplustesse.
•Juubeliaasta logo kasutamiseks ärilistel eesmärkidel tuleb taotleda luba riigikantseleilt ja sõlmida litsentsileping.
• Juubeliaasta logo kasutamine on tasuta, eelduseks on vaid litsentsilepingu sõlmimine. Märgi kasutamise reeglite kohaselt tuleb osa märgi kasutamisest saadavast kommertstulust annetada vabalt valitud heategevuseks.
• Ettevõtted kasutavad juubeliaasta märki oma toodetel ja mõningatel juhtudel ka toodete reklaamis.
• Märgi kasutamise reeglitekohaselt tuleb osa märgi kasutamisest saadavast kommertstulust annetada vabalt valitud heategevuseks.
• Juubeliaasta logo ei tohi kasutada seostatuna alkohoolsete jookide, meelemürkide ja hasartmängudega.
• Vabariigi sünnipäeva tähistamiseks pole tehtud muid ettekirjutusi, sh tähistamiseks juubelilogo kasutamata.
• “Soovime, et juubeliaasta ja rõõm iseseisvast Eestist, meie ühisest riigist, jõuaks võimalikult paljudeni. Nii on juubeliaasta logo kasutamine kõigile vaba ning kasutustingimused on avaldatud juubeliaasta kodulehel,” ütles valitsuse infonõunik Kersti Luha.
VE: EV juubelilogo
Juubelilogo leiab nii “liiklusmärgilt” kui ka leivapätsi pakendilt
Juubeliaasta logo kasutamise vastu on huvi tundnud üle 40 firma, kelle seas on logo kujunduses kasutavaid kirjastusi kui ka kinkekottide ja pagaritoodete valmistajaid.
Räpina Paberivabriku ekspordi- ja turundusjuhi Tiia Savimägi sõnul osales ettevõte riigikantseleiga koostööd tegeva reklaamiagentuuri Velvet Creative Alliance`i korraldatud konkursil, kus ettevõtte toodete seast valiti meeneks välja juubelilogo kandev paberist kinkekott.
“Meie ainult toodame, Velvet tegeleb nende kinkekottide turundamisega,” täpsustas Savimägi.
Veebis pakutavate meenete seast leiab ka näiteks “90-piiranguga” liiklusmärgi. Mida võib sellega aga peale hakata? Valitsuse infonõuniku Kersti Luha sõnul saab liiklusmärki kasutada oma ideedest lähtuvalt, kuid “kindlasti mitte liikluskorraldust rikkudes”.
“Äärmisel juhul võib paigaldada selle märgi koduhoovi, kui hoov on kinnine ja märk ei paista tänaval liiklejale,” lisas Luha.
Juubelilogo taotlejate seas torkab teiste seas silma näiteks Eesti hobuse kaitse ühing. Ühingu juhatuse esimees Ago Ruus ütles, et logo kasutatakse kuuel korral aastas välja antava ajakirja “Oma hobu” artiklite kujundamisel.
Üritusi ühing sel aastal läbi ei vii, sest paradoksaalsel kombel katkestas riik Ruusi sõnul just sellest aastast ühingu toetamise. Kuidas aga ajakiri sel juhul valmib? “Läbi häda,” sõnas Ruus.
Kuigi riik on Estonian Airi üks osanikke, ettevõttele juubelilogo kasutamist “sunniviisiliselt” peale ei surutud.
“Kasutame logo peamiselt oma pardaajakirjas Eesti ajalugu, kultuuri jmt tutvustavate artiklite juures,” ütles Estonian Airi PR-direktor Ilona Eskelinen.
AS Pere kasutab logo kontserni kuuluva Pere Leiva poolt pakutava spetsiaalse musta leiva ehk rukkileiva pakendikujunduses, mis tuli müügile enne jaanipäeva ja ühtlasi ka võidupüha.
AS Pere turundusjuhi Jaan Rosentali sõnul on tegemist premium tootega ning logo otsustati kasutada, kuna “rukkileib on üks rahvussümboleid”.
Rosentali sõnul on leib valmistatud unikaalse retsepti järgi ning tarbijate rahulolu näitavad ka müüginumbrid.
Juubeliaasta logo ei tohi kasutada seostatuna alkohoolsete jookide, meelemürkide ja hasartmängudega.
Taotlejate nimekirjast leiab teiste seas aga Saku Õlletehase. Luha sõnul ei taotlenud õlletehas logo kasutamist mitte õlle, vaid Vichy Classique`i ja maitsestatud veesarja Vichy Viva Freshiga seoses.
Ilma logota juubelit tähistava kujundusega õlu pole aga keelatud. “Riik ei ole teinud ettekirjutusi, kuidas ettevõtted võivad juubeliaastat tähistada,” ütles Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht Priit Põiklik.
Saku Õlletehasel tuli eelmisel nädalal müügile juubelit tähistava kujundusega Saku Kulla eripruul, mille väljalaskmist põhjendab Põiklik Saku õlle pikkade traditsioonidega Eestis.
“Saku on nii eestimaine asi, et siin ei olnud mingit küsimust. Oleme osa rahvuslikust uhkusest ning meil on privileeg oma tarbijatele vabariigi juubeliaasta puhul midagi nii eksklusiivset pakkuda,” sõnas Põiklik.
Välireklaamis torkasid mõni aeg tagasi silma juubelisümboolikat sisaldavad K-rauta müügireklaamid. “K-rauta küsis luba kasutada juubeliaasta logo oma reklaamides,” selgitas Luha.
“Tegelikult on reklaamis kasutajaid rohkem – kasvõi teatrid, aga ka raamatute väljaandjad on küsinud juubelile pühendatud teoste tutvustamiseks luba ka reklaamis. Ja on selle saanud.”
Juubelilogoga meened on seni müügil olnud netis, paaris Tallinna vanalinna käsitöökaupluses ning Viru keskuses. Alates reedest jõuavad meened müügile osadesse Selveri keti kauplustesse.
• Juubeliaasta logo kasutamiseks ärilistel eesmärkidel tuleb taotleda luba riigikantseleilt ja sõlmida litsentsileping.
• Juubeliaasta logo kasutamine on tasuta, eelduseks on vaid litsentsilepingu sõlmimine. Märgi kasutamise reeglite kohaselt tuleb osa märgi kasutamisest saadavast kommertstulust annetada vabalt valitud heategevuseks.
• Ettevõtted kasutavad juubeliaasta märki oma toodetel ja mõningatel juhtudel ka toodete reklaamis.
• Märgi kasutamise reeglite kohaselt tuleb osa märgi kasutamisest saadavast kommertstulust annetada vabalt valitud heategevuseks.
• Juubeliaasta logo ei tohi kasutada seostatuna alkohoolsete jookide, meelemürkide ja hasartmängudega.
• Vabariigi sünnipäeva tähistamiseks pole tehtud muid ettekirjutusi, sh tähistamiseks juubelilogo kasutamata.
• “Soovime, et juubeliaasta ja rõõm iseseisvast Eestist, meie ühisest riigist, jõuaks võimalikult paljudeni. Nii on juubeliaasta logo kasutamine kõigile vaba ning kasutustingimused on avaldatud juubeliaasta kodulehel,” ütles valitsuse infonõunik Kersti Luha.