01.04.1872 alustas tööd Kunda mõisa omaniku J.Girardi ja keemik V.Lieveni rajatud KUNDA TSEMENDITEHAS. 1890 rajati siia veel teine ja 1912 ka kolmas tehas.
01.04.1931 suleti Jõhvi Hobupostijaam. Praegu tähistab seda kohta hobupostijaama mälestushobune.
01.04.1934 tegi katsesõidu Tallinnast Türile esimene kodumaine vedur. Aktsiaselts “Franz Krull” ehitatud vedur töötas põlevkiviküttel ja arendas kiirust kuni 50 km/tunnis. Vedur läks maksma 55000 krooni.
01.04.1938. aastal, see on üks kuu enne linnastumist, loeti üle Jõhvi rahvas ja ajaloo-annaalidesse kanti arv – 2535 elanikku.
01.04.1988 algas 2päevane Loomeliitude pleenum. Kahel päeval räägiti loomeliitude pleenumil eestlaste vähemusse jäämise ohust Eestimaal, demograafilisest olukorrast, võõrandumisest ja paljust muust.
“Tõed alles hakkasid kujunema järgnevate aastate jooksul ja selle aja jooksul jõudsid saada selgeks, milline peab Eesti olema, kuhu peab Eesti minema,” rääkis Põldroos.
Arthur Ruusmaa muuseumi materjalide ja interneti alusel
1. aprill
01.04.1872 alustas tööd Kunda mõisa omaniku J.Girardi ja keemik V.Lieveni rajatud KUNDA TSEMENDITEHAS. 1890 rajati siia veel teine ja 1912 ka kolmas tehas.
01.04.1931 suleti Jõhvi Hobupostijaam. Praegu tähistab seda kohta hobupostijaama mälestushobune.
01.04.1934 tegi katsesõidu Tallinnast Türile esimene kodumaine vedur. Aktsiaselts “Franz Krull” ehitatud vedur töötas põlevkiviküttel ja arendas kiirust kuni 50 km/tunnis. Vedur läks maksma 55000 krooni.
01.04.1938. aastal, see on üks kuu enne linnastumist, loeti üle Jõhvi rahvas ja ajaloo-annaalidesse kanti arv – 2535 elanikku.
01.04.1988 algas 2päevane Loomeliitude pleenum. Kahel päeval räägiti loomeliitude pleenumil eestlaste vähemusse jäämise ohust Eestimaal, demograafilisest olukorrast, võõrandumisest ja paljust muust.
“Tõed alles hakkasid kujunema järgnevate aastate jooksul ja selle aja jooksul jõudsid saada selgeks, milline peab Eesti olema, kuhu peab Eesti minema,” rääkis Põldroos.
Arthur Ruusmaa muuseumi materjalide ja interneti alusel